Vinete umplute cu quinoa, legume si tofu

Vinete umplute cu quinoa, legume si tofuAceste vinete umplute cu quinoa, legume si tofu combina legume sanatoase cu branza tofu, pentru un rezultat satios, savuros si plin de vitamine si minerale benefice organismului. Vinetele umplute pot fi preparate si din timp si reincalzite fara probleme, inainte de a le pune pe masa, in fata invitatilor tai. Gateste aceste vinete umplute in plin sezon, cand vinetele umplu tarabele pietelor si bucura-te de gustul aromat al unui fel principal de post, care nu contine niciun ingredient de origine animala.

TIMP PREPARARE   35 minute

PORTII   2

TIP RETETA   Fel principal

DIFICULTATE   Medie

PRINTEAZA RETETA

Print Friendly, PDF & Email


  Ingrediente reteta Vinete umplute cu quinoa, legume si tofu

Vrei sa pregatesti reteta? Cumpara produsele!

Baza pentru mancaruri

baza-pentru-mancaruri-300g

Ulei de floarea-soarelui

ulei-presat-la-rece-din-sem-floarea-soarelui-1l

Quinoa rosie

quinoa-rosie-500g

Sare de mare

sare-de-mare-fina-iodata-1-kg

  Mod de preparare reteta Vinete umplute cu quinoa, legume si tofu

  • Pentru a pregati aceste savuroase vinete umplute cu quinoa, legume si tofu, incepe prin a pune la fiert, intr-o cratita incapatoare, cele doua tipuri de quinoa (in apa cu sare).
  • In timp ce fierbe quinoa, spala vinetele, taie-le in doua, scobeste-le miezul si pune-le intr-o tava tapetata cu hartie de copt, la cuptor, pana se inmoaie.
  • Spala morcovul si ardeiul gras, da morcovul pe razatoarea mare si taie ardeiul in feliute subtiri.
  • Incinge, intr-o tigaie, uleiul vegetal si adauga morcovul, ardeiul si branza tofu taiata cubulete.
  • Adauga in tigaie quinoa scursa bine, sare si baza pentru mancaruri (dupa gust) si amesteca bine toate ingredientele.
  • Umple vinetele cu amestecul din tigaie (punand branza tofu deasupra) si serveste-le imediat, calde.

  Observatii reteta Vinete umplute cu quinoa, legume si tofu

  • Poti pregati o portie de vinete umplute cu quinoa, legume si tofu si din timp, iar apoi le poti reincalzi la cuptor, timp de cateva minute, inainte de sosirea invitatilor la masa.
  • Dupa ce scoti de la cuptor vinetele umplute, poti presara deasupra si 1 lingura de parmezan vegan.

  Stiai ca?

  • Quinoa este o pseudocereala lipsita de gluten, bogata in proteine si una dintre putinele surse vegetale care contin cantitati suficiente din toti cei 9 aminoacizi esentiali (deci contine proteine complete)?
  • Quinoa este bogata si in fibre, vitamine (B-urilor, E), minerale (magneziu, fier, potasiu, calciu, fosfor) si antioxidanti?
  • Consumata de mii de ani in America de Sud si considerata sfanta de incasi, quinoa este de trei tipuri: alba, rosie si neagra?
  • Quinoa are un indice glicemic scazut, ceea ce o face perfecta pentru persoanele care sufera de diabet?
  • Vinetele sunt considerate legume, dar sunt – de fapt – fructe (dezvoltandu-se dintr-o planta cu flori si continand seminte)?
  • Vinetele pot avea coaja mov, rosie, verde, alba sau neagra?
  • Vinetele sunt bogate in vitamine, minerale, fibre, antioxidanti si au putine calorii? De aceea, incluse in alimentatie, vinetele te pot proteja impotiva bolilor cardiovasculare, te pot ajuta sa iti tii glicemia sub control, sa scapi de kilogramele in exces si chiar sa lupti impotriva cancerului.
  • Un studiu publicat in 1993, in „New England Journal of Medicine”, a descoperit ca vinetele au cel mai mare nivel de nicotina dintre toate legumele? Dar stai fara grija: ar trebui sa mananci intre 9 si 18 kg de vinete odata pentru a consuma echivalentul nicotinei dintr-o tigara.
  • In timpul Renasterii, italienii numeau vanata „mala insana” (in traducere, „mar nebun”)?
Sumar
recipe image
Denumire Reteta
Vinete umplute cu quinoa, legume si tofu
Autor
Publicat la
Timp preparare
Rating
51star1star1star1star1star Based on 22 Review(s)


LASA UN MESAJ

Introdu comentariul tau
Numele tau

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.