Unt de migdale

Unt de migdale

Dacă vrei să înlocuiești clasicul unt de arahide și să încerci ceva nou, îți propunem o rețetă de unt de migdale simplu de pregătit acasă și numai bună pentru gustări și mic dejunuri hrănitoare. Untul de migdale făcut în casă este mai dens și mai cremos față de cel cumpărat, dar are și o aromă mai puternică, datorită migdalelor proaspăt coapte și mixate. De asemenea, poți face untul de migdale mai fin prin adaptarea timpului de mixare, în funcție de preferință. Secretul este răbdarea, deoarece poate dura câteva minute până când migdalele se omogenizează complet și devin o pastă.

TIMP DE PREPARARE   15 minute 

PORȚII  aprox. 250g unt

TIP REȚETĂ  Mic dejun/Gustare

DIFICULTATE   Scăzută

PRINTEAZĂ REȚETA

Print Friendly, PDF & Email


Ingrediente:

Vrei să pregătești rețeta? Cumpără produsele!

Migdale premium crude

Ulei presat la rece amestec seminte

  Mod de preparare:

  • Pune migdalele pe o tavă de copt și coace-le în cuptor, timp de 8 minute, la 180°C. Lasă-le apoi să se răcească cam cinci minute.
  • Pune migdalele, uleiul și sarea într-un robot de bucătărie și mixează bine. Opțional, poți adăuga puțină scorțișoară sau vanilie. În timpul mixării, migdalele vor începe să se sfărâme ușor și să sară. După aproximativ 2 minute, nucile își vor elibera uleiul și se vor transforma în unt de migdale.
  • Poți servi untul dimineața pe felii de pâine sau rondele și îl poți adăuga în diverse preparate, precum smoothie-urile, sucul de fructe, înghețata sau diferite tipuri de prăjituri.
  • Poți păstra untul de migdale la frigider pentru cel puțin o lună.
  • Este posibil ca uleiul să se separe de fibră în lipsa stabilizatorilor găsiți de obicei în untul de nuci și va fi nevoie să amesteci și să omogenizezi amestecul din când în când.

  Știai că?

  • Migdalele sunt semințele comestibile ale pomului de migdal (Prunus dulcis). Învelișul maro al migdalelor este concentrat în antioxidanți și este o sursă bogată de vitamina E și magneziu.
  • Specifice climatului mediteraneean, migdalele reprezintă un aliment extrem de sănătos și versatil, recunoscut pentru beneficiile asupra sănătății inimii. Ca multe alte nuci, migdalele au un conținut ridicat de grăsimi, însă nu este vorba despre grăsimile dăunătoare organismului, ci despre grăsimile mononesaturate și polinesaturate.
  • Cercetările sugerează că un consum zilnic echilibrat de migdale și de alte tipuri de nuci poate reduce nivelurile lipoproteinelor cu densitate scăzută (colesterol LDL) și împiedică formarea de depozite (numite plăci) la nivelul arterelor. De asemenea, migdalele pot îmbunătăți sănătatea peretelui arterial și determină niveluri mai mici de inflamație care ar putea cauza boli de inimă.
  • Pe lângă grăsimile nesaturate, migdalele mai conțin și acizi grași omega 3 ce normalizează ritmul cardiac, prevenind astfel infarctul de miocard. Migdalele sunt bogate în arginină, un aminoacid necesar pentru a produce o moleculă numită oxid nitric ce relaxează vasele de sânge și facilitează fluxul sanguin.


Viziunea SanoVita este ca, promovand hrana sanatoasa, nu doar vom asista la o imbunatatire a sanatatii romanilor, ci, mai mult de atat, vom fi unul dintre factorii care participa activ la schimbarea in bine. Ne dorim sa contribuim la o lume mai buna, mai constienta de ceea ce mananca, de oportunitatile care exista in camara fiecaruia si sa dam idei pentru o alimentatie sanatoasa si, in acelasi timp, gustoasa.

LASA UN MESAJ

Introdu comentariul tau
Numele tau

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.