Alege filtre

Disponibilitate

Paste integrale

10 produse.

Consumul de cereale integrale este una dintre cele mai sanatoase alegeri alimentare pe care le poti face. Pastele integrale, fie ca vorbim despre paste din ovaz, paste din grau sau secara, aduc mari beneficii organismului datorita continutul mare de fibre si indicele glicemic scazut, in comparatie cu traditionalele paste fainoase. De la producat...

Consumul de cereale integrale este una dintre cele mai sanatoase alegeri alimentare pe care le poti face. Pastele integrale, fie ca vorbim despre paste din ovaz, paste din grau sau secara, aduc mari beneficii organismului datorita continutul mare de fibre si indicele glicemic scazut, in comparatie cu traditionalele paste fainoase. De la producator si pana intr-un magazin online, produsele alimentare pot suferi modificari in pretul de vanzare catre consumator. La Sano Vita am dezvoltat un departament propriu de productie pentru paste fainoase integrale si diferite tipuri de gustari sanatoase, astfel incat sa iti oferim o gama varianta de produse la cele mai bune preturi si alimente care sa te ajute in dobandirea unui stil de viata echilibrat.

Cate tipuri de paste fainoase exista?

Pastele fainoase se obtin uscand aluatul nedospit din faina si apa in diferite forme, care dau si denumirea specifica: cannelloni, pusilli, cannelloni, lasagne, tagliatelle, penne, spaghetti, etc. Majoritatea denumirilor acestor forme sunt in limba italiana si s-au transmis international din patria pastelor, Italia, odata cu reteta preparatului, dar avem si nume de paste complet intrate in limba romana (adaptate fonetic si grafic): taitei, macaroane, spaghete.

In functie de tipul de faina folosita intalnim paste din grau, paste din secara, paste din ovaz, de hrisca, orez sau cartofi. Dupa gradul de procesare al cerealelor din care se prepara pastele gasim pe piata paste fainoase din faina alba, procesata si paste fainoase integrale. Pastele integrale sunt paste din cereale carora nu li s-a indepartat coaja (tarata) Cele doua categorii se disting prin compozitie, valoare nutritionala, calorii si influenta asupra sanatatii tale. 

Care sunt beneficiile consumului de paste fainoase integrale?

  • Pastele din cereale integrale pastreaza in cea mai mare masura substantele nutritive din cereale, in timp ce pastele din faina procesata vor aduce in special carbohidrati si aproape deloc fibre sau alte elemente benefice pentru sanatate. Ele contin vitamine (A, E, F și B), proteine vegetale, minerale (fier, magneziu, seleniu) si carbohidrati complecsi.
  • Pastele integrale au o valoare calorica putin mai scazuta decat pastele albe, procesate.
  • Pastele din cereale integrale, datorita continutului de fibre solubile si insolubile ( prezentel in taratele care nu au fost indepartate), mentin mai mult timp senzatia de satietate si imbunatatesc digestia
  • Consumul de paste integrale reduce riscul aparitiei afectiunilor cardiovasculare, mentinandu-ti inima sanatoasa.
  • Datorita carbohidratilor cu eliberare prelungita, pastele din cereale integrale regleaza nivelul glicemiei.

Este adevarat ca pastele fainoase ingrasa?

Valoarea energetica a pastelor din faina alba este de 350 kcal la 100 g, in timp ce pastele integrale contin 320 de calorii pentru 100g. Valoarea poate sa para mare, dar in momentul in care facem calculul pentru a decide daca un aliment ingrasa sau nu trebuie sa luam in considerare trei aspecte:

  • Cu ce asociem la o masa alimentul respectiv. Daca vom consuma pastele integrale cu legume fierte la abur sau proaspete, eventual chiar si cu legume care contin calorii negative, vom putea micsora aportul caloric, dar si facilita digestia mai rapida astfel.
  • Ce beneficii pentru sanatate ne aduce alimentul respectiv. Pastele integrale, spre deosebire de cele preparate din faina alba, nu sunt numai gustoase, dar si sanatoase.
  • Cat timp se mentine senzatia de satietate dupa consum. Daca vei savura o reteta de paste preparata cu paste integrale, vei fi satul mai mult timp si plin de energie, datorita contintului ridicat de fibre, vitamine si minerale.

Specialistii in nutritie nu recomanda eliminarea pastelor din alimentatie, daca vrem sa slabim sau sa ne mentinem silueta, ci doar consumul moderat (1-2 portii pe saptamana din care 1 portie este echivalenta cu  maxim 100 g de paste crude) si inlocuirea pastelor din faina alba cu paste din cereale integrale (din grau, ovaz, secara).

Cum se prepara pastele fainoase?

Pastele fainoase pot fi incluse intr-o varietate larga de retete, de la supe si ciorbe si pana la budinci, gustari, feluri principale, in combinatie cu legume sau sosuri.

Important, pentru a-ti reusi pe deplin o reteta cu paste este sa respecti timpul de fierbere de 13-15 minute, atat pentru a pastra gustul, dar si cat mai mult din continutul nutritiv, care se poate distruge la o fierbere prea indelungata. De asemenea, in apa in care fierb pastele nu ar trebui adaugat ulei, iar dupa fierbere pastele nu se clatesc.

Mai multe
Se afiseaza 1-10 din 10 articole
Se afiseaza 1-10 din 10 articole

Aboneaza-te la newsletter-ul nostru pentru a afla ultimele noutati