LECITINA SOIA - CUTIE 250GMareste

19,95 lei

22,17 lei

-10%

LECITINA SOIA - CUTIE 250G

Lipsa stoc

Notificare revenire in stoc

OK

LEC

0.3005kg

9%

Pentru comenzi telefonice apelati 0250.776.333

Curata pereții vaselor de sange, fortifica musculatura cardiaca, imbunatateste memoria, scade colesterolemia, convertind colesterolul şi alte lipide în substanțe hidrosolubile, usor de eliminat din organism.

Se consuma ca atare, ca supliment alimentar sau ca agent de legare diferite preparate culinare sua cosmetice. Produsul nu provine din culturi modificate genetic.

  • Ce este lecitina?
  • Rolul lecitinei in organism
  • Surse de lecitina
  • Lecitina din soia
  • Lecitina de soia in gastronomie
  • Beneficiile consumului de lecitina
  • Lecitina in alimentatia elevilor si studentilor

Ce este lecitina?

Termenul de lecitina provine din cuvantul grecesc lekithos, care inseamna galbenus si, asa cum vom vedea, etimologia indica, de fapt, una dintre sursele alimentare ale acestui compus.

Lecitina este un tip de lipida (grasime) esentiala pentru sanatatea celulelor noastre. O regasim prezenta in toate organismele vii (plante, animale). In corpul uman lecitina se localizeaza atat in mebrana celulara, cat si in muschi sau nervi, dar mai ales in creier (in jur de 30% din creierul nostru este compus din lecitina).

Rolul lecitinei in organism

Pentru a intelege importanta lecitinei pentru organismul tau, hai sa vedem in cateva cuvinte ce roluri indeplineste aceasta:

  • Contribuie la multiplicarea celulelor, lipsa acesteia putanad sa conduca la dezechilibre grave.
  • Intareste membrana celulara si impiedica oxidarea celuleor propriu zise, marindu-le rezistenta, permeabilitatea si durata de viata.
  • Sprijina sintetizarea vitaminelor in organism, mai ales a vitaminelor A, D, E și K, dar si a mineralelor .

Surse de lecitina

Exista doua metode a a asigura organismului tau necesarul de lecitina:

  • suplimente nutritive (pastile concentrate)
  • alimentatie sau suplimente naturale, pe baza de soia

Suplimentele concentrate cu lecitina se administreaza strict la recomandarea medicului, avand in vedere ca un supradozaj poate cauza diferite tulburari gastrointestinale (disconfort abdominal, balonare, senzatie de greata sau diaree). De asemenea, ele nu sunt recomandate femeilor gravide sau celor care alapteaza.

In schimb, preluarea lecitinei din alimentatie are marele avantaj ca este o metoda absolut naturala. In plus, in momentul in care consumi alimente bogate in lecitina, beneficiezi, pe langa acest compus, si de alti nutrienti importanti pentru organismul tau. Daca vom calcula din punct de veredere financiar, obtinem pentru lecitina pret mai bun atunci cand o extragem din alimente. De acolo, organismul o descompune in mai multi compusi: colina, fosfat, glicerol si acizi grasi.

Alimente de origine vegetala cu un continut bogat de lecitina:

  • soia/lapte de soia/ulei de soia (soia este unul dintre mai importante izvoare de lecitina)
  • unt de arahide
  • fasole
  • avocado
  • broccoli
  • varza alba
  • conopida
  • spanac
  • seminte
  • alune
  • germeni de grau

Surse de lecitina de origine animala: galbenus de ou, carne rosie, peste, creveti sau lapte.

Beneficiile consumului de lecitina

  • ajuta la refacerea ficatului.
  • previne ateroscleroza.
  • scade nivelul de colesterol rau din sange.
  • te protejeaza impotriva bolilor cardiovasculare pentru ca are capacitatea de a curata peretii vaselor de sange.
  • imbunatateste functiile creierului, mai ales capacitatea de memorare si diminueaza tulburarile de origine neurologica.
  • poate preveni aparitia bolii Alzheimer.
  • sustine sistemul imunitar.
  • reduce nivelul de stres resimtit.
  • poate sa contribuie la reducerea pietrelor biliare.
  • echilibreaza digestia si atenueaza simptomele unor boli inflamatorii de origine  digestiva.
  • ajuta la slabit pentru ca are proprietatea de accelera arderile din organism.
  • mentine hidratarea si elasticitatea pielii, conferindu-i un aspect mai sanatos.
  • poate ajuta la combaterea insomniei si a starilor anxioase.

Lecitina din soia

O cana de lapte de soia aduce organismului uman importante cantitati de lecitina, iar uleiul de soia ofera, pe langa lecitina, si vitamine sau grasimi nesaturate care sunt importante pentru functionarea optima a inimii.

Soia in sine, consumat ca aliment, contine proteine de inalta calitate si, in plus, multe fibre alimentare, care ajuta la tranzitul digestiv si asigura o mai rapida satietate.

Granulele de lecitina de soia pot fi un supliment alimentar important pentru organismul tau, cu conditia sa nu provina din culturi modificate genetic, caz in care proprietatile sale nutritive scad. Sano Vita comercializeza numai produse care NU provin din culturi modificate: este modul nostru de a demonstra ca ne pasa de sanatatea celor din jur si ca dorim sa contribuim la formarea si mentinerea unui stil de viata sanatos si echilibrat.

Lecitina de soia in gastronomie

Lecitina de soia nu se foloseste nu doar ca supliment alimentar, ci si in gastronomie, ca agent de legare pentru diferite preparate culinare, de la sosuri, creme sau spume si pana la produse de patiserie. Putem spune ca lecitina are dublu rol: iti imbunatateste starea de sanatate, dar te ajuta sa pregatesti feluri de mancare speciale pentru cei dragi. Cel mai celebru produs alimentar procesat care are in compozitie lecitina de soia este ciocolata, datorita acesteia ea devenind mai legata si cremoasa.

Lecitina in alimentatia elevilor si studentilor

In special in perioada examenelor, elevilor si studentilor li se recomanda consumul de lecitina pentru a le spori capacitatea de concentrare si imbunatatirea memoriei. Lecitina poate sa ajute si la reducerea stresului asociat acestei perioade dificile.

Pentru a fi siguri ca lecitina se fixeaza in organism, pentru tinerii care invata se recomanda introducerea in alimentatia zilnica a alimentelor care contin lecitina in mod permanent sau macar cu o luna de zile inainte debutului perioadei de examene.

Aboneaza-te la newsletter-ul nostru pentru a afla ultimele noutati