Ciuperci umplute cu quinoa si tofu

Ciuperci umplute cu quinoa si tofuAi gustat pana acum ciuperci umplute cu quinoa si tofu? Sunt o alternativa interesanta la gust a ciupercilor umplute cu legume (pe care ti le-am prezentat nu de mult pe blogul nostru) si pot fi fara probleme un aperitiv delicios pentru orice masa festiva. Incearca si tu sa faci reteta noastra de ciuperci umplute cu quinoa si tofu, pentru a-i convinge pe cei mai mici membri ai familiei sa manance legume si pentru a impresiona mesenii cu un preparat care le va face cu ochiul (chiar daca nu contine carne) si le va delecta papilele gustative.

TIMP PREPARARE   40 minute

PORTII   8

TIP RETETA   Aperitiv/Garnitura

DIFICULTATE   Scazuta

PRINTEAZA RETETA

Print Friendly, PDF & Email


  Ingrediente reteta Ciuperci umplute cu quinoa si tofu

Vrei sa pregatesti reteta? Cumpara produsele!

Ulei de floarea-soarelui

ulei-presat-la-rece-din-sem-floarea-soarelui-1l

  Mod de preparare reteta Ciuperci umplute cu quinoa si tofu

  • Incepe pregatirea acestor ciuperci umplute prin a pune la fiert, intr-o oala incapatoare, cele doua tipuri de quinoa (in apa cu sare).
  • Spala ciupercile si curata-le de pamant, desprinde-le coditele si toaca-le marunt; pastreaza palariile si pune-le pe o tava tapetata cu hartie de copt, cu partea concava in sus, pentru a le pregati de umplere.
  • Inainte de a gati ciupercile, presara deasupra lor 2 linguri de ulei si sare, dupa gust.
  • Da tava la cuptorul preincalzit, la 150o C, pana cand ciupercile se inmoaie.
  • Scurge bine de apa quinoa.
  • Curata ceapa de coaja si taie-o marunt.
  • Intr-o tigaie, incinge restul de ulei vegetal si inabusa ceapa tocata, apoi adauga deasupra ei quinoa si restul de ingrediente (branza tofu data pe razatoarea mare, usturoiul presat si condimentele).
  • Scoate tava cu ciupercile din cuptor, stinge-l si si umple palariile cu amestecul din tigaie (compozitia de quinoa), apoi introdu tava la cuptorul inca fierbinte pentru inca 1-2 minute.

  Observatii reteta Ciuperci umplute cu quinoa si tofu

  • Poti incerca sa faci aceste ciuperci umplute cu quinoa si tofu din timp, le poti depozita la frigider (suprapuse, intr-o caserola acoperita de un capac) si le poti reincalzi in cuptor imediat dupa sosirea invitatilor.
  • Poti injumatati cantitatea de ceapa din compozitie si introduce in loc 200 g de ardei capia/gras rosu.

  Stiai ca?

  • Ciupercile sunt o sursa bogata de fibre, proteine, minerale (seleniu, potasiu, fosfor, magneziu, sodiu), vitamine (B-uri, C si D), antioxidanti?
  • Exista aproximativ 140.000 de specii de ciuperci in intreaga lume, dar doar 100 dintre ele sunt studiate pentru descoperirea potentialului lor medicinal si beneficiilor pentru sanatatea umana?
  • Seleniul din ciuperci are proprietati anticancerigene, antioxidante si antiinflamatorii, putand proteja organismul de cancer, boli de inima, afectiuni ale tiroidei si declin cognitiv?
  • Ciupercile iti ofera proteine slabe, zero colesterol si grasimi si foarte putini carbohidrati – deci te pot ajuta sa iti reduci nivelul colesterolului si sa previi bolile cardiovasculare (arteroscleroza, atacul de cord, accident vascular cerebral)?
  • Ciupercile sunt un aliment natural ideal pentru diabetici, continand insulina si enzime care ajutala descompunerea zaharului sau amidonului din alimentatie? In plus, ciupercile contin compusi care ajuta la functionarea corecta a ficatului, pancreasului si altor glande endocrine, deci contribuie la reglarea nivelului de insulina din organism.
  • Ciupercile intaresc sistemul imunitar si contin calciu, nutrient esential in formarea si intarirea oaselor?
Sumar
recipe image
Denumire Reteta
Ciuperci umplute cu quinoa si tofu
Autor
Publicat la
Timp preparare
Rating
51star1star1star1star1star Based on 48 Review(s)


LASA UN MESAJ

Introdu comentariul tau
Numele tau

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.