10 beneficii ale consumului de castraveti – infografic

castravetiAlaturi de rosii, castravetii fac parte din orice salata clasica de primavara si vara, cand pietele sunt pline de legume colorate. Si iti apar garantat in minte cand te gandesti la un tratament relaxant la spa (clasica masca de fata din castraveti) sau la o carafa cu apa rece, servita pe terasa, in timp ce stai la soare. Castravetii (Cucumis sativus) fac parte din familia Cucurbitaceae, fiind inruditi cu dovlecii si dovleceii, pepenii rosii si galbeni, lufa, castravetele amar si tartacutele decorative. Si sunt fructe, din punct de vedere botanic.

Astazi am analizat toate motivele care fac din castraveti un atu de nadejde pentru o sanatate de fier si le-am pus cap la cap, intr-un articol si un infografic utile, despre 10 beneficii pe care le are consumul de castraveti. Descopera-le pe toate mai jos!

Descopera 12 tipuri de dovleac, cu beneficiile si retetele aferente!

1. Castravetii sunt plini de apa si de micronutrienti.

apa castraveti100 g de castraveti nedecojiti (pentru a maximixa continutul nutrirional, trebuie consumati cu tot cu coaja) contin doar 15 kcal, doar 4 g de carbohidrati, 0 grasimi si colesterol, 21% din doza zilnica recomandata/DZR de Vitamina K, 5% din DZR de Vitamina C, 4% din DZR de potasiu si mangan si 3% din DZR de magneziu. In plus, au antioxidanti – lignani, tanini, flavonoide si betacaroten. Castravetii promoveaza hidratarea, deoarece contin apa in proportie de 95%, apa care este cruciala cand vine vorba despre transportul nutrientilor la celule, prevenirea constipatiei si eliminarea bacteriilor din organism.

Descopera cata apa trebuie sa bei zilnic pentru o viata sanatoas!

2. Castravetii iti protejeaza pielea impotriva imbatranirii.

apa cu castravetiCastravetii nu sunt folositi degeaba in masti facute in casa sau in tratamente de infrumusetare, la salon: acestia lupta impotriva ridurilor, protejeaza tenul de efectele imbatranirii, au un efect racoritor, scad inflamatia locala (putand, prin urmare, trata cearcanele si arsurile solare usoare). In plus, o alimentatie bogata in legume este asociata cu un ten sanatos si hidratat, iar antioxidantii din castraveti lupta impotriva radicalilor liberi.

Descopera 12 alimente antioxidante, care lupta cu radicalii liberi!

3. Castravetii combat respiratia urat mirositoare.

salata rosii castravetiUna dintre cauzele comune ale respiratiei urat mirositoare (halenei) este mirosul produs de bacteriile de pe limba, care consuma proteinele din mancare si elibereaza compusi sulfurosi. Sucul din castraveti si productia salivara declansata de mestecatul acestora pot curata gura si pot preveni halena si tartrul: daca tii o felie de castravete intre limba si cerul gurii, timp de 90 de secunde, vei simti imediat o diferenta!

4. Castravetii pot contribui la sanatatea inimii tale.

Hipertensiunea creste riscul aparitiei de anevrism si atac cerebral, deci daca vrei sa ai grija de inima ta nu ar strica sa mananci mai des castraveti. Acestia promoveaza vasodilatarea si sunt bogati in potasiu (electrolit care poate reduce retentia de apa provocata de prea mult sodiu in alimentatie si, prin urmare, poate scadea tensiunea) si lignani (polifenoli care scad riscul anumitor boli cardiovasculare). Vitamina K din castraveti este si ea esentiala in procesul de formare a cheagurilor, prevenind calcifierea vaselor de sange. Oricum, consumul de fructe de legume de tot felul este asociat cu un risc redus de boli de inima, diabet si obezitate.

Descopera 7 alimente de evitat in lupta cu diabetul, cancerul si bolile de inima!

5. Castravetii iti pot ajuta digestia.

castraveti muratiCastravetii contin apa si fibre (in special pectina, fibra solubila), care lupta impotriva constipatiei. Iar daca sunt murati in casa devin un ajutor de nadejde al sistemului tau digestiv: in urma procesului de fermentare, castravetii vin la pachet cu bacterii probiotice, care promoveaza o digestie fara probleme si cultiva o flora intestinala sanatoasa; muraturile din comert sunt fierte, proces care distruge aceste bacterii.

6. Castravetii te pot ajuta sa ai o greutate sanatoasa.

Saraci in calorii si plini de apa, castravetii pot face cu succes parte din orice dieta de slabire. Folositi ca alternativa la alimente mai calorice (in salate, sandvisuri si garnituri), castavetii aduc un plus de prospetime, textura si hidratare.

7. Castravetii pot regla diabetul.

diabet zaharatContinutul de apa si fibre din castraveti ii transforma intr-un aliat de nadejde impotriva glicemiei ridicate: o portie de 100 g are mai putin de 4 g de carbohidrati (deci te pot satura fara sa iti ridice nivelul zaharului in sange si aproape ca poti manca oricati, oricand). Orice diabetic care are pofta de ceva dulce poate rontai, in schimb, cateva bastonase sau felii de castraveti, pentru a avea grija de nivelul propriu de insulina si a consuma un aliment al carui indice glicemic este de doar 15.

Descopera sfaturi alimentare si reguli utile despre diabetul de tip 2!

8. Castravetii iti ajuta creierul si memoria.

gradina de castravetiSunt o sursa buna de fisetina, flavonoid asociat in studiile pe animale cu protectia celulelor nervoase, imbunatatirea memoriei si reducerea riscului de Alzheimer. Cercetatorii cred ca fisetina ajuta memoria prin declansarea unui traseu celular care implica zona cerebrala responsabila de recuperarea amintirilor. In plus, aceasta are proprietati antiinflamatorii si antioxidante, eficiente cand vine vorba despre imbatranirea celulelor nervoase.

Descopera cum ai mai bine grija de creierul tau!

9. Castravetii iti pot intari oasele.

regim de slabireCalciul nu este singurul micronutrient care contribuie la sanatatea osoasa: Vitamina K poate reduce riscul de fracturi (in cazul femeilor aflate la menopauza, de exemplu), poate creste dentitatea osoasa (in colaborare cu Vitamina D) si poate afecta pozitiv echilibrul de calciu din organism.

10. Castravetii lupta impotriva inflamatiei din organism si a cancerului.

Castravetii pot reduce raspunsul inflamator al corpului tau, contin lignani (polifenoli care colaboreaza cu bacteriile din tractul digestiv si scad riscul anumitor tipuri de cancer – ovarian, de san, endometrial si de prostata), cucurbitacine (micronutrienti amari la gust, care au proprietati anticancerigene, impiedicand inmultirea si supravietuirea celulelor canceroase pancreatice) si fibre (care pot proteja impotriva cancerului colorectal).

Descopera cum iti creste alimentatia gresita riscul de cancer!

10 beneficii ale consumului de castraveti – infografic



  • Cauta reteta dupa ingrediente:
  • test
Viziunea SanoVita este ca, promovand hrana sanatoasa, nu doar vom asista la o imbunatatire a sanatatii romanilor, ci, mai mult de atat, vom fi unul dintre factorii care participa activ la schimbarea in bine. Ne dorim sa contribuim la o lume mai buna, mai constienta de ceea ce mananca, de oportunitatile care exista in camara fiecaruia si sa dam idei pentru o alimentatie sanatoasa si, in acelasi timp, gustoasa.

LASA UN MESAJ

Introdu comentariul tau
Numele tau

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.