Salata de sfecla rosie, cu marar

salata de sfecla rosie cu marar

Racoreste-te si vitaminizeaza-te cu o salata de sfecla rosie, cu marar! O poti servi ca atare, pe post de gustare colorata, alaturi de un piure fierbinte sau peste un hot-dog vegetal. Incearc-o in toate combinatiile culinare care iti trec prin cap – salata de sfecla rosie cu marar va fi intotdeauna la fel de delicioasa si plina de nutrienti benefici organismului tau.

TIMP PREPARARE   30 minute

PORTII   4

TIP RETETA   Salata

DIFICULTATE   Scazuta

PRINTEAZA RETETA

Print Friendly, PDF & Email


  Ingrediente reteta Salata de sfecla rosie, cu marar

  • 3 sfecle rosii
  • 1 ceapa mare
  • 1 lingura marar proaspat/uscat
  • 1 lingura ulei vegetal
  • zeama de la 1 lamaie
  • sare, dupa gust
  • apa

Vrei sa pregatesti reteta? Cumpara produsele!

Ulei de floarea-soarelui

ulei-presat-la-rece-din-sem-floarea-soarelui-1l

Sare de mare

sare-de-mare-fina-iodata-1-kg

  Mod de preparare reteta Salata de sfecla rosie, cu marar

  • Aceasta salata de sfecla cu marar se pregateste rapid, primul pas fiind fierberea sfeclelor, cu tot cu coaja: spala-le bine si apoi pune-le intr-o oala cu apa (cat sa le acopere complet) si lasa-le la fiert, pana devin moi atunci cand le intepi cu un cutit.
  • Scoate sfeclele din apa si lasa-le sa se raceasca complet, apoi curata-le de coaja si – in functie de cum vrei sa arate salata – taie-le in cubulete egale ca marime sau da-le pe razatoarea mare.
  • Curata ceapa de coaja si toac-o marunt.
  • Toarna putina apa intr-o tigaie si adauga ceapa tocata marunt; las-o pe foc pana se inmoaie si devine transparenta, amestecand din cand in cand, cu o lingura de lemn.
  • Adauga peste ceapa, in tigaie, sfecla rosie si mararul tocat marunt.
  • Tine tigaia pe foc pana cand sfecla se incalzeste, apoi stinge focul si adauga zeama de lamaie, uleiul vegetal si sare, dupa gust.

  Observatii reteta Salata de sfecla rosie, cu marar

  • Poti incorpora in salata de sfecla rosie cu marar si morcovi fierti intregi si apoi dati pe razatoarea mare, pentru a obtine o salata bicolora si a incorpora si mai multe vitamine si minerale in ea.

  Stiai ca?

  • Sfecla rosie (Beta vulgaris) contine fibre, vitamine (C, B2, B9), minerale (fier, mangan potasiu) si betaina (antioxidant care ii da culoarea intensa)?
  • Sfecla rosie si sucul acesteia sunt asociate cu numeroase beneficii (majoritatea datorate continutului ridicat de nitrati anorganici): pot imbunatati circulatia sangvina, pot reduce tensiunea si pot creste performanta sportivilor?
  • Sfecla rosie a fost consumata din Antichitate, in Babilon, Grecia si Roma, arheologii descoperind dovezi conform carora era mancata si in nordul Africii? Civilizatiile antice ii gateau frunzele si tulpinile, folosind radacina in scop medicinal, entru tratarea durerilor de cap si de dinti.
  • Abia pe la 1500, in Germania si Italia a aparut sfecla rosie moderna, cu o radacina mai mare si frunze mai mici decat stramoasa ei antica? 200 de ani mai tarziu, ghimistii germani descopereau cum sa faca zahar din sfecla, metoda fiind ulterior aplicata doar in cazul sfeclei de zahar.
  • Mararul (Anethum graveolens) face parte din familia telinei (Apiaceae) si este originar din zona mediteraneeana si sudul Rusiei?
  • Mararul este plin de micronutrienti: vitamine (A, B-uri, C), minerale (calciu, mangan, fier, magneziu, fosfor, potasiu)?
  • In medicina ayurvedica, mararul este folosit de sute de ani pentru a trata problemele stomacale (gratie proprietatilor sale antispasmodice, care te scapa de crampe si dureri)?
  • In Europa medievala se credea ca mararul te poate proteja de blesteme si vrajitorii?
Sumar
recipe image
Denumire Reteta
Salata de sfecla rosie cu marar
Autor
Publicat la
Timp preparare
Rating
51star1star1star1star1star Based on 48 Review(s)


Viziunea SanoVita este ca, promovand hrana sanatoasa, nu doar vom asista la o imbunatatire a sanatatii romanilor, ci, mai mult de atat, vom fi unul dintre factorii care participa activ la schimbarea in bine. Ne dorim sa contribuim la o lume mai buna, mai constienta de ceea ce mananca, de oportunitatile care exista in camara fiecaruia si sa dam idei pentru o alimentatie sanatoasa si, in acelasi timp, gustoasa.

LASA UN MESAJ

Introdu comentariul tau
Numele tau

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.