De ce să îi dai copilului tău nuci?

copil care mananca nuciȘtim cu toții, cei care suntem părinți, că uneori e foarte greu este să îi facem pe cei mici să aleagă fructe sau nuci în locul dulciurilor. La fel de mici sunt și șansele să îl auzi cum spune că preferă migdalele, de pildă, în locul ciocolatei. Asta, totuși, nu ar trebui să ne oprească din a încerca să îi obișnuim de mici să mănânce cât mai sănătos. Așadar, atunci când prinzi momentul, te sfătuim să îi dai nuci. De ce nuci? Pentru că sunt bogate în vitamine, fibre, minerale, antioxidanti, grăsimi sănătoase și proteine care îi ajută pe copii să crească și să învețe. Plus că există o gamă largă de nuci – precum alunele, migdalele, caju, castanele, fistic – deci, dacă-ți înveți copilul cu ele, nu are de ce să se plictisească prea curând. Iar motive sunt destule.

De pildă, o porție 30 de grame de nuci conține aproximativ 36% din necesarul zilnic de vitamina E al unui copil, 13% din necesarul zilnic de fibre al unui copil și 4g proteine, plus vitamine din complexul B, calciu, fier, potasiu și magneziu. Consumul regulat de nuci poate duce la scăderea colesterolului, la reglarea presiunii sângelui, reduce riscul apariției diabetului și a bolilor cardiovasculare și ajută la sănătatea oaselor.

Cum poți integra nucile în alimentația copiilor?

Nucile pot fi mâncate așa cum sunt, ca o gustare, pentru că sunt foarte sățioase – ori pot fi adăugate în diferite preparate.  Atenție, însă, vorbim despre nucile fără adaos de sare sau zahăr – asta le scade valoarea nutritivă.

Le poți introduce în dieta copilului tău încă de când are șase luni, sub formă de pastă sau măcinate – pentru a evita sub orice formă riscul de sufocare. Copiii sub cinci ani ar trebui să evite nucile întregi din cauza acestui risc!

Fără alte rețineri, uite cum poți integra nucile în alimentația copilului tău:

  • Introdu câteva alune în pachețelul pentru școală. La început poți să îi pui în fiecare zi/săptămână un alt tip pentru a vedea ce îi place mai mult.
  • Adaugă în salate castane sau nuci coapte.
  • Presară peste supă alune coapte, tocate sau fistic
  • Adaugă nuci în iaurtul cu conținut scăzut de grăsimi sau pune-le într-un bol cu diverse fructe.
  • Poți pune migdale în pâinea de banane făcută acasă.
  • Pune nuci tocate în musli, terci sau în cerealele integrale de la micul dejun.
  • Presară nuci pe pâinea prăjită sau adaugă-le în sandwich.

Înainte de a încerca toate aceste variante îți recomandăm să îi faci un test de alergii copilului tău pentru a te asigura că nu are alergie la nuci. După ce te-ai asigurat de acest lucru poți începe să le incluzi în alimentația acestuia. Nu te limita însă la ce am propus noi, poți experimenta și crea diferite rețete cu nuci, dacă inspirația nu te lovește găsești multe rețete cu diferite tipuri de alune pe blogul Sanovita.



LASA UN MESAJ

Introdu comentariul tau
Numele tau

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.