Rosu antioxidant sau verde pentru imunitate: tu ce tratament detox alegi?

smoothie detoxifiantIn sfarsit, am scapat de frig, primavara si-a intrat pe deplin in drepturi, rasfatandu-ne cu explozia de culoare si parfumul dulce de floare. Acum, dupa perioada de iarna, organismul tau este mai insetat decat oricand de vitamine, iar trecerile bruste de la temperaturi scazute la temperaturi ridicate cu care ne-am confruntat pe parcursul luniii martie ne-au afectat nivelul de energie. Este un moment cum nu se poate mai potrivit pentru o cura de detoxifiere.

In principiu, organele interne, daca functioneaza bine, ar trebui sa se ocupe singure, integral, de procesul de detoxifiere. Insa, avand in vedere ca traim intr-un mediu poluat, ca stresul isi pune amprenta pe noi mai mult decat realizam si ca nu intotdeauna respectam regulile de alimentatie sanatoasa, nu ar strica sa le dam o mana de ajutor in plus.

In acest sens am pregatit pentru tine cateva retete foarte simple de smoothie-uri detoxifiante, o serie din categoria detox verde si alta din categoria detox rosu. Asa cum vei vedea, am grupat (dupa proprietati nutritionale) cate 3 fructe sau legume, la care tu adaugi apa dupa bunul plac si un indulcitor natural, acolo unde consideri ca este neaparat necesar. Fiecare dintre retetele detox au proprietati diferite, dar toate poarta aceeasi caracteristica: sunt la fel de sanatoase. Nu am precizat cantitatile exacte ale ingredientelor, intrucat ele pot varia, in functie de gustul fiecarui consumator.

Detox verde

Antioxidant = mar verde, kiwi, limeta

Detoxifiant = spanac, castravete, limeta

Imunitate = patrunjel, limeta, ghimbir

Scade tensiunea = avocado, limeta, castravete

 

Detox-Verde

Detox rosu

Antioxidant = capsune, cirese, lamaie

Detoxifiant = zmeura, mere rosii, ghimbir

Imunitate = zmeura, afine, lamaie

Scade tensiunea = merisoare, grepfruit, pepene

 

Detox-Rosu

Pentru ca rezultatele sa fie eficiente, este important sa fii consecventa. Combina ingredientele din cocktailurile detox prezentate si inlocuieste cu ele cel putin 2 mese principale, timp de o saptamana. Nu doar ca iti vei imbunatati starea de sanatate, dar te vei simti si mai energica, mai usoara si vei scapa si de cateva kilograme in plus. Fireste, asta nu inseamna ca la a treia masa principala sa dai iama in prajituri, cartofi prajti sau alte bombe calorice. Consuma alimente care contin proteine vegetale si vei vedea, in timp, avantajele: iti vei scadea colesterolul si iti vei reduce riscul de a dezvolta afectiuni cardiovasculare.

In cazul in care inlocuirea a doua mese pe zi cu un astfel de smoothie detoxifiant ti se pare prea dificila, incearca-l in loc de mic dejun sau cina, dar fa din asta un obicei sanatos, pe termen lung.

Daca vrei sa ai retetele in format de hartie, salveaza imaginile ca pe o fotografie si apoi le poti printa. In acest fel le ai la indemana si te poti folosi de ele mai usor.



Viziunea SanoVita este ca, promovand hrana sanatoasa, nu doar vom asista la o imbunatatire a sanatatii romanilor, ci, mai mult de atat, vom fi unul dintre factorii care participa activ la schimbarea in bine. Ne dorim sa contribuim la o lume mai buna, mai constienta de ceea ce mananca, de oportunitatile care exista in camara fiecaruia si sa dam idei pentru o alimentatie sanatoasa si, in acelasi timp, gustoasa.

1 comentariu

LASA UN MESAJ

Introdu comentariul tau
Numele tau

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.