Papanasi de post

Papanasi de postPapanasii sunt originari din Imperiul Austro-Ungar, dar au fost adoptati cu inima deshisa de romani si transformati intr-un desert fiert sau prajit, care se serveste cu smantana si dulceata sau cu zahar pudra, din belsug. Retete de papanasi exista in toate colturile tarii, iar noi am adaptat pufosii papanasi moldovenesti, pentru a crea papanasi de post, cu aroma de portocale si aluat din tofu. Practic, papanasii cu branza tofu sunt mini-gogosi prajite rapid, nu contin decat ingrediente vegetale, dar sunt la fel de deliciosi ca papanasii clasici.

Reteta papanasilor de post este simpla si combina elemente din retete de papanasi traditionale cu branza tofu si apa de naut (aquafaba) redusa, pentru a crea papanasi pufosi si aurii. Incearca deliciosii papanasi – reteta de post sau vegana si incalzeste-te in zilele friguroase sau adu-ti aminte de serile petrecute in bucataria bunicii!

TIMP PREPARARE   35 minute

PORTII   4

TIP RETETA   Desert

DIFICULTATE   Medie

PRINTEAZA RETETA

Print Friendly, PDF & Email


  Ingrediente reteta Papanasi de post

Vrei sa pregatesti reteta? Cumpara produsele!

Faina integrala de grau

faina integrala de grau

Ulei de cocos dezodorizat

ulei-de-cocos-dezodorizat

  Mod de preparare reteta Papanasi de post

  • Incepe sa pregatesti papanasii prin a scurge bine branza tofu, apoi foloseste o furculita pentru a o marunti bine, intr-un castron incapator (sau da-o pe o razatoare mica).
  • Adauga in castron 3 linguri de apa de naut (aquafaba) redusa, coaja de portocala proaspat rasa, esenta de vanilie si sarea.
  • Cerne deasupra acestor ingrediente pentru papanasi faina integrala si praful de copt.
  • Framanta un aluat omogen, in castron, adaugand apa de naut, daca mai este nevoie, pentru a lega bine compozitia de papanasi.
  • Formeaza bilute egale ca marime din aluatul astfel obtinut si prajeste-le in ulei de cocos incins, intr-o cratita cu diametrul mic, dar inalta.
  • Gata: reteta papanasilor odata terminata, serveste-i imediat, cu zahar pudra sau smantana vegetala (smantana de soia, smantana de caju sau smantana preparata din lapte de cocos) si dulceata preferata (papanasii se potrivesc foarte bine cu dulceata de visine).

  Observatii reteta Papanasi de post

  • Poti modela papanasii si in forma traditionala, de chifteluta, dar nu vor iesi la fel de pufosi.
  • Fa-ti singura, in casa, un borcan de coaja de portocale si de lamaie rasa si confiata, pentru a avea mereu la indemana o sursa de aromatizare a prajiturilor si checurilor tale: alege fructe bio, a caror coaja nu este tratata cu pesticide, alterneaza un strat de coaja rasa cu unul de zahar brut, inchide bine borcanul si pastreaza-l la frigider. Asa eviti chimicalele din comert si folosesti tot fructul!

  Stiai ca?

  • Tofu este o sursa excelenta de aminoacizi, fier, calciu si alti micronutrienti, fiind un ingredient versatil in bucatarie?
  • Tofu este originar din China, iar legenda spune ca a fost descoperit acum 2.000 de ani, de un bucatar care a branzit din greseala lapte de soia, adaugand peste el alge marine?
  • Uleiul de cocos este potrivit pentru a praji papanasii deoarece este foarte stabil la temperaturi inalte?
  • Grasimile din uleiul de cocos pot reduce foamea si accelera arderea grasimilor? Inlocuind alte uleiul de prajit cu uleiul de cocos te poate ajuta sa iti reduci circumferinta abdominala.
Sumar
recipe image
Denumire Reteta
Papanasi de post
Autor
Publicat la
Timp preparare
Rating
51star1star1star1star1star Based on 6 Review(s)


LASA UN MESAJ

Introdu comentariul tau
Numele tau

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.