Budincă de cușcuș cu papaya

06Budincă de cușcuș cu papaya

Te-ai gândit vreodată să prepari cușcuș ca desert? În combinație cu deliciosul lapte de cocos și cu fructele uscate sau confiate preferate poți obține o budincă neașteptat de gustoasă. Toată familia se va bucura de proprietățile cușcușului într-un desert exotic și, în același timp, sănătos, plin de vitamine și de alți nutrienți.

TIMP DE PREPARARE   50 minute 

PORȚII  6

TIP REȚETĂ  Desert/Mic Dejun/ Gustare

DIFICULTATE   Scăzută

PRINTEAZĂ REȚETA

Print Friendly, PDF & Email


Ingrediente:

Vrei să pregătești rețeta? Cumpără produsele!

Cușcuș

cus-cus-200g

Lapte vegetal de cocos

  Mod de preparare:

  • Într-o cană, se amestecă făina de in cu 5 linguri apă fiartă pentru 5 minute. Se va forma un gel.
  • Într-un bol, se amestecă cușcușul împreună cu restul ingredientelor uscate.
  • Laptele de cocos se pune pe foc împreună cu zahărul, iar când începe să fiarbă, se ia vasul de pe foc și se toarnă peste cous-cous, amestecând bine. Se lăsă vasul acoperit timp de 10 minute ca să se umfle cous-cous-ul.
  • Compoziția se toarnă într-un vas de sticlă termorezistentă, uns cu puțin ulei.
  • Se pune în cuptor la temperatura 180 °C timp de 25-30 minute.

  Știai că?

  • Deși cușcușul arată ca un bob cerealier, din punct de vedere tehnic este o pastă – este obținut din făină de grâu dur, amestecată cu apă.
  • Există trei tipuri diferite de cușcuș: marocan, care este cel mai mic, cușcuș israelian sau perlat, cam de mărimea boabelor de piper și cel libanez, cel mai mare dintre cei trei.
  • Cușcușul conține în principal carbohidrați, deoarece este fabricat din grâu, dar conține, de asemenea, niveluri destul de bune de proteine și fibre, cu foarte puține grăsimi.
  • Din punct de vedere nutrițional, cușcușul conține calciu, magneziu, fier și zinc, precum și unele dintre vitaminele B și vitamina E.
  • Papaya este indicată pentru sănătatea ochilor, întrucât conține vitamina C și betacaroten, doi antioxidanți care îmbunătățesc vederea.
  • Papaya conține mai multe enzime unice de digestie a proteinelor, inclusiv papaină și chimopapaină, care reduc inflamațiile din corp și îl stimulează să vindece arsurile. În plus, antioxidanții, vitamina C și betacarotenul, sunt, de asemenea, esențiali în reducerea inflamațiilor din corp.


LASA UN MESAJ

Introdu comentariul tau
Numele tau

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.