Vrei sa nu te ingrasi in perioada postului? Iata cateva sfaturi de care sa tii cont!

legumePentru multe persoane, in special cele care in mod obisnuit consuma produse de origine animala, perioada postului aduce cu ea si cu cateva kilograme in plus. Avand in vedere ca se apropie sezonul petrecerilor si un surplus de greutate este ultimul lucru pe care si l-ar putea dori majoritatea dintre noi, ne-am gandit sa analizam situatia si sa cautam astazi remedii pentru acest suparator efect.

Asadar, de ce te ingrasi in perioada postului?

Pentru a putea inlatura efectul, primul pas este sa cercetam cauza: in situatia de fata cauza vine din restrictiile alimentare si substitutele pe care le alegi. In post renunti la o serie de alimente si le inlocuiesti cu altele. Nimeni nu se ingrasa doar respirand, asadar cauza este evidenta: in perioada respectiva iei in greutate daca primesti din mancare mai multe calorii decat arzi prin activitatea zilnica. Edificator este faptul ca acelasi lucru se intampla si in cazul in care o persoana renunta la produsele de origine animala si incepe sa aiba o alimentatie vegana, fara insa a se informa insa suficient in privinta continutului nutritional al alimentelor pe care le consuma.

Eliminarea produselor animale din alimentatie este, fara indoiala, o hotarare care iti va influenta sanatatea in bine, dar asta numai daca nu o privesti ca o moda, un trend de moment, ci o gandesti serios si o aplici responsabil si informat, adica fara a-ti lipsi corpul de nutrientii necesari functionarii optime.

Ce poti face pentru a-ti pastra sanatatea in perioada postului si a nu acumula kilograme? Hai sa vedem impreuna in continuare!

Ocoleste la cartofii prajiti!

Cartoful a ajuns pe nedrept o leguma cu o reputatie proasta. Aceasta reputatie i se trage de la faptul ca este consumat la scara larga in special sub forma de chipsuri sau cartofi prajiti. In magazine il gasesti fie in pungi stralucitoare cu continut crocant, fie intr-o varianta extrem de comoda: curatat, taiat si prefiert, gata sa fie aruncat in ulei incins si trasnformat intr-o bomba calorica.

In realitate, nu cartoful ar trebui judecat aspru, ci formele sale de preparare. In momentul in care il vom coace sau fierbe, el se va dovedi gustos si sanatos, fara a avea un continut caloric exagerat. Ti se pare ca nu este la fel de gustos in acest mod? Inseamna ca nu l-ai combinat cu ierburile potrivite.

cartofi copti

Renunta la painea cu margarina!

Ti-e foame si nu stii de sa mananci rapid in perioada de post? Intinzi niste margarina pe paine si pentru moment ai inlaturat foamea. Dar pe ce perioada dispare senzatia de foame si cu ce costuri? Perioada este destul de scurta, intrucat painea alba contine in mare masura carbohidrati goi iar faina care o compune si-a pierdut in mare masura atat continutul de fibre, cat si de nutrienti. Margarina, pe de alta parte, inseamna grasime vegetala, dar o grasime care nu ofera, in ciuda inscriptiilor de pe cutii, decat o cantitate infima de vitamine si minerale, cantitate care nu justifica sub nici o forma caloriile  pe care le aduce si care se vor depune sub forma de colacei de grasime pe soldurile si talia ta.

paine si unt

Examineaza atent produsele de post cumparate din comert

Exista o multime de produse semipreparate de post pe care le poti achizitiona din supermarket, majoritatea  insa cu adaosuri de arome, grasimi si/sau zahar, in asa fel incat sa aiba un termen de garantie cat mai mare si sa redea gustul produsului original fara a folosi ingrediente de origine animala. In afara faptului ca nu sunt sanatoase, acest tip de produse sunt deseori si pline de calorii, asa ca acorda-le o atentie crescuta: citeste eticheta si, daca ce vezi acolo nu ti se pare ok, renunta la a le cumpara. Cel mai sanatos preparat de post este tot acela pe care l-ai gatit singura acasa, acolo unde poti controla in intregime compozitia. Pateul de linte sau de naut, fasolea batuta sau cunoscutul humus sunt exemple de gustari delicioase pe care oricine le poate face in propria bucatarie, nu are nevoie de veleitati de masterchef.

fasole si linte

Nu te feri sa incerci lucruri noi!

Veganii au adoptat un anumit tip de alimentatie a la long, nu doar pentru perioada postului, si sunt sanatosi, dar secretul lor consta in faptul ca au inlocuit alimentele de origini animale cu echivalente vegetale, dar, in acelasi timp, acorda mare atentie componentei nutritionale. Ei stiu exact de unde sa isi ia doza de proteine, de calciu, de fibre, in asa fel incat, pe termen lung, organismul sa nu fie lipsit de nici un element care ii asigura echilibrul.

Asadar. nu te teme de lucruri noi: hrisca, seminte de chia, bulgur, naut, toate acestea sunt alimente de a caror proprietati veganii profita din plin. Incearca-le si nu vei fi dezamagit! Netul este plin de idei, iar noi iti oferim, de asemenea, pe blog, cateva zeci de retete, in asa fel incat tu sa mananci pe saturate si gustos, sa nu te ingrasi si sa ramai sanatos, in perioada de post si intotdeauna!



Viziunea SanoVita este ca, promovand hrana sanatoasa, nu doar vom asista la o imbunatatire a sanatatii romanilor, ci, mai mult de atat, vom fi unul dintre factorii care participa activ la schimbarea in bine. Ne dorim sa contribuim la o lume mai buna, mai constienta de ceea ce mananca, de oportunitatile care exista in camara fiecaruia si sa dam idei pentru o alimentatie sanatoasa si, in acelasi timp, gustoasa.

2 Comentarii

  1. Cartofii la cuptor sunt foarte saraci in calorii. 300g de cartofi au doar vreo 210-220 de calorii. Imi place sa-i acoper cu condimente si sa in coc la cuptor. Dupa ii servesc ori cu o salata ori simpli cu un sos de rosii picant facut in casa.

LASA UN MESAJ

Introdu comentariul tau
Numele tau

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.