Slabitul este o cursa cu obstacole. Afla cum le poti depasi!

efort slabireSlabitul, mai ales cand vorbim de un numar mai mare de kilograme, nu 2-3 acolo, inseamna un efort de vointa, o incercare extrem de dificila, pe care nu reusesc sa o duca la bun sfarsit foarte multi. Un lucru despre care se vorbeste mai putin si e pacat, pentru ca are o importanta majora, este starea de spirit pe care o ai pe parcursul unei diete. Atmosfera din jurul tau, sustinerea celorlalti (prieteni, colegi, familie), propria liniste sufleteasca te influenteaza enorm. O dieta inseamna un efort de vointa fabulos (numai cine nu a tinut niciodata nu intelege treaba asta) si uneori (deseori!!!) nu poti sa ii faci fata singur, ai avea nevoie de sprijin.

Partenerul de viata care iti cere sa ii faci chiftele de porc, exact cand tu ai hotarat sa mananci numai legume sau colegii de serviciu care s-au hotarat sa comande azi pizza, maine cumpara meniuri de la un fastfood si poimaine prajituri de la cofetaria de peste drum transforma o dieta obisnuita intr-o adevarata cursa cu obstacole.

Ai nevoie de sustinere si meriti sa o obtii, nu lasa pe nimeni sa te convinga de contrariul!

Acest demers de eliminare a kilogramelor in plus si a de a adopta un stil de viata sanatos este una dintre cele mai bune hotarari pe care le-ai luat vreodata.  Ai nevoie sa stii ca in lupta asta, desi este a ta, nu esti doar nu. Sau, cel putin, nu ar trebui sa fii doar tu. Bataliile mari nu au fost castigate de un singur razboinic, ci de eforturile unei armate care aveau in frunte un Ahile.

Asadar, cine te poate ajuta si cu ce? Ar putea sa fie…

slabire

  • Sotul care nu iti mai cere, o perioada, sa faci mancarurile care iti plac cel mai mult, ca sa nu iti fie pofta. Eventual, intr-o lume ideala, iti preia chiar o parte din sarcinile gastronomice sau mananca, alaturi de tine, legume la gratar si salata verde fara ulei.
  • Tot partenerul de viata care nu te lasa sa iesi din casa pentru cumparaturi fara sa mananci. Cand esti infometata, tinzi sa cumperi o gramada de prostii de mancare, din alea care ingrasa. Si sa le si consumi.
  • Colegii care renunta sa mai manance in birou si coboara la sala de mese, ca sa nu iti faca pofta. Tot ei care nu te mai imbie la ciocolata, biscuiti, felii de pizza si altele de acest gen.
  • Parintii/bunicii care, atunci cand vin in vizita, nu iti mai aduc prajituri de casa, ci fructe proaspete.
  • Prietena cea mai buna care trage de tine sa mergeti la sala.
  • Iubitul care, in loc sa te invite la film, te ia la plimbare in parc, ca sa faceti impreuna miscare.

slabire

  • Mijloacele de transport in comun din oras, care, in stransa colaborare cu lucrarile efectuate pe strazi si neterminate cu anii, duc la linii de tramvai suspendate si o aglomeratie in autobuze, de iti vine sa o iei pe jos 2-3 statii, ca tot in acelasi timp ajungi, dar mai putin enervat.
  • Animalul de companie care alearga bezmetic cand il scoti la plimbare si trebuie sa te tii dupa el, ca l-ai mai pierdut o data.

Lucruri mici care duc la rezultate mari in dietele de slabire

Este absolut remarcabil, in orice domeniu, efectul pe care il are perseverenta si consecventa. Daca te indoiesti de asta, gandeste-te la picatura de apa care, in timp, poate sapa adanc in piatra, si nu prin forta, ci prin continua ei cadere. Situatii de acest gen gasim si in cazul luptei imptriva kilogramelor in plus.

Sunt foarte multe lucruri, aparent de mica importanta care, insa, facute frecvent, duc in timp  la rezultate mari. Iata cateva dintre ele:

  • Scarile pe care le urci zilnic, chiar daca vorbim numai de doua etaje. Pe saptamana inseamna 14 etaje, pe luna 60, deci cam pe la inaltimea unui zgarie-nori.
  • 2 statii de mers pe jos in drum spre job inseamna aproximativ 10-15 minute de mers alert. Daca te si intorci in acelasi fel, fara sa iei autobuzul sau tramvaiul, ajungi la cele 30 de minute de miscare zilnic. Si, asa cum vom vedea imediat, mersul pe jos este unul dintre cele mai eficiente forme de miscare pentru cei care doresc sa scape de kilogramele in plus. Si complet gratis!

slabire sanatoasa

  • Renunta la zaharul din cafeaua de dimineata si la laptele condensat. Nu doar ca vei simti mult mai bine aroma cafelei, dar vei si slabi. Un pliculet/ lingurita de zahar are cam 30 de calorii. Daca inainte iti beai cafeaua cu doua lingurite de zahar, asta inseamna ca intr-o saptamana economisesti 60×7 =420 de calorii, adica aproximativ cat ai fi consumat in 30 de minute de alergare continua.
  • Nu mai rontai la televizor! Gustarile de genul acesta, luate cand mananci mai mult mecanic, gandindu-te la ceea ce se petrece in fata ecranului tau, te ingrasa enorm. Daca nu reusesti sa renunti la obicei, inlocuieste covrigeii cu felii de mar sau batoane subtiri de morcov.
  • Uita si de sucurile carbogazoase cu zahar sau macar diminueaza-le cantitatea. Un singur pahar de suc are cel putin 40 de calorii, deci, refacand calculul anterior, un pahar in minus pe zi are efectul unei alergari de 30 de minute pe saptamana din punct de vedere caloric.

Esti de acord ca nici macar unul dintre aceste lucruri nu reprezinta un efort chinuitor? Cu toate acestea fiecare in parte functioneaza. Trebuie doar sa fii consecvent si vei ajunge sa vezi efectele. Solutii exista si se pot aplica. O gramada de situatii banale pot fi transformate in conjuncturi favorabile dietei tale, trebuie numai sa le privesti din unghiul corect. Dar, inainte de asta, sa gasesti momentul acela magic in care sa spui STOP, pana aici, de maine imi schimb viata!

Iar maine sa nu tina de dimineata pana seara si atat.



Viziunea SanoVita este ca, promovand hrana sanatoasa, nu doar vom asista la o imbunatatire a sanatatii romanilor, ci, mai mult de atat, vom fi unul dintre factorii care participa activ la schimbarea in bine. Ne dorim sa contribuim la o lume mai buna, mai constienta de ceea ce mananca, de oportunitatile care exista in camara fiecaruia si sa dam idei pentru o alimentatie sanatoasa si, in acelasi timp, gustoasa.

LASA UN MESAJ

Introdu comentariul tau
Numele tau

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.