Salata de paste cu sos de rosii

Salata de paste cu sos de rosiiSalata de paste cu sos de rosii este un preparat simplu de pregatit, dar in acelasi timp consistent. Beneficiile pastelor integrale se adauga la cele ale spanacului proaspat, iar continutul de fibre, minerale si vitamine din ingrediente ar multumi si pe cel mai pretentios specialist in nutritie. Fara sa fii medic specializat in alimentatie, stim ca tu iti doresti cele mai sanatoase preparate pentru familia ta, asa incat ti-am mai adus inca unul astazi.

TIMP PREPARARE 45 minute

PORTII 8

TIP RETETA Fel principal

DIFICULTATE Medie

PRINTEAZA RETETA

Print Friendly, PDF & Email


Ingrediente reteta Salata de paste cu sos de rosii

Vrei sa pregatesti reteta? Cumpara produsele!

Paste integrale din grau spirale

paste-fainoase-integrale-din-grau-spirale-300g

Seminte de floarea soarelui

seminte-de-floarea-soarelui-500g

Mod de preparare reteta Salata de paste cu sos de rosii

  • Se taie legumele: rosiile cubulete, ceapa se taie pestisori, iar usturoiul se zdrobeste.
  • Aceste ingrediente se pun impreuna intr-o tava la cuptorul preincalzit la 220 grade C timp de 20 de minute sau pana se inmoaie rosiile. Amestecul de legume va constitui sosul de rosii al preparatului tau.
  • Intre timp, se fierb pastele integrale in apa cu sare conform timpului de preparare indicat pe ambalaj, iar apoi se scurg.
  • Intr-un castron mare se pune sosul de rosii preparat in cuptor amestecandu-se cu pastele integrale, frunzele de spanac, semintele de floarea-soarelui si busuiocul tocat marunt.

Observatii reteta Salata de paste cu sos de rosii

  • Desi are printre ingrediente si paste, aceasta reteta, contrar asteptarilor, este potrivita si pentru persoanele care doresc sa isi pastreze silueta, intrucat contine paste integrale, pline de fibre si cu un continut caloric scazut. La ele se adauga spanac si rosii care fac parte din lista alimentelor cu calorii negative, adica pentru procesarea lor organismul tau consuma mai multe calorii decat primeste prin alimentele in sine. In plus, fibrele te vor ajuta in procesul de digestie si te vei simti usor si plin de energie.
  • Pastele se gatesc intr-o cantitate mare de apa, intrucat absorb lichid si se umfla. Ca proportie, ar trebui sa folosesti cel putin un litru de apa la 100 g de paste uscate.
  • Fii atent sa nu fierbi pastele mai mult decat timpul indicat pe ambalaj. Prin fierbere prea indelungata le creste continutul nutritional din cauza accelerarii gelatinizarii amidonului din compozitie. Mai mult, se deterioreaza atat textura, cat si gustul.
  • Pune pastele in oala in apa care fierbe, nu de la inceput. Cronometrarea timpului de fierbere incepe din clipa in care pastele au dat in clocot in oala.

Stiai ca?

  • Originea pastelor se pare ca ar fi fost stabilita in perioada etrusca? In mormintele apartinand acestei populatii stravechi, descoperite de arhelogi, s-au descoperit atat ustensile diverse folosite in prepararea pastelor, cat si reprezentari grafice ale etapelor de gatire.
  • Daca nu vei clati pastele dupa fierbere, ci doar le vei scurge, amidonul din compozitia pastelor integrale va ajuta sosul sa se lipeasca mai bine pe ele?
  • Pastele integrale au un indice glicemic cu aproximativ 30% mai mic decat pastele din faina alba, dar in cazul consumului lor senzatia de satietate se instaleaza mai repede si dureaza mai mult?
  • Datorita continutului de fibre insolubile, pastele integrale sunt un remediu foarte bun impotriva constipatiei?
Sumar
recipe image
Denumire Reteta
Salata de paste cu sos de rosii
Autor
Publicat la
Timp preparare
Rating
51star1star1star1star1star Based on 65 Review(s)


LASA UN MESAJ

Introdu comentariul tau
Numele tau

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.