Musaca de soia de post

Musaca de soia de postAceasta reteta de musaca de soia de post iti ofera o combinatie senzationala intre gust, aroma si beneficii pentru sanatate. Alegand un preparat cu granule de soia vei asigura organismului tau nutrientii necesari unei bune functionari, chiar si in cazul in care urmezi o dieta vegetariana sau tii post.  In plus, aspectul atragator va face din fiecare masa una de sarbatoare pentru familia ta.

TIMP PREPARARE 75 minute

PORTII 8

TIP RETETA Fel principal

DIFICULTATE Medie

PRINTEAZA RETETA

Print Friendly, PDF & Email


Ingrediente Musaca de soia de post

Mod de preparare Musaca de soia de post

  • Cartofii fierti in coaja se curata si se taie felii groase de 1 cm.
  • Granulele de soia se oparesc in apă clocotita 5 minute, se scurg si se storc bine.
  • Pui peste soia bulionul, patrunjelul tocat fin, ceapa tocata marunt, morcovul dat pe razatoare, fulgii de drojdie, condimentele si 3/4 din smantana, apoi amesteci toate aceste ingrediente (fara cartofi).
  • Ungi o tava cu putin ulei de masline si  asezi in ea un strat de cartofi (jumătate din ei), apoi compozitia de soia, din nou un strat de cartofi (cealalta jumătate).
  • La final, vei intinde pe deasupra restul de smantana si rosiile taiate felii.
  • Se da preparatul la cuptorul preincalzit si acolo se coace la temperatura medie timp de 40 de minute.

Observatii

  • Dispunerea in straturi va asigura preparatului tau un aspect placut, fara a impiedica intrepatrunderea aromelor.
  • Fulgii de drojdie inactiva sunt folositi nu ca agent de crestere, ci pentru a lega componenetele unui preparat, dar ofera si un usor gust de branza, foarte potrivit in combinatie cu smantana vegetala si cartofii.
  • Ai grija sa nu dai focul la cuptor prea mare, pentru a nu risca sa arzi la suprafata sau pe fund musacaua.

Stiai ca?

  • Spre deosebire de produsele de origine animala, soia contine proteine vegetale sanatoase, fara grasimi saturate, care te ajuta sa iti scazi colesterolul rau si sa miscorezi riscul de a dezvolta afectiuni cardiovasculare?
  • Fibrele din granulele de soia imbunatatesc procesul de digestie, tranzitul intestinal si te ajuta sa te simti mai usor si incarcat de energie chiar si dupa masa?
  • Soia reprezinta o importanta resursa de calciu, magneziu, seleniu si zinc pentru organismul tau? Aceste elemente sprijina sanatatea oaselor si scad riscul de osteorporoza.
  • Fulgii de drojdie inativa se deosebesc de drojdia clasica prin faptul ca nu au putere de crestere, asadar nu vor fi folositi in produse de patiserie sau panificatie, ci ca un ingredient cu rol de legare si pentru a spori continutul nutritional al preparatelor tale? Acestia contin complexul de vitamine B, vitamina E, minerale, proteine și aminoacizi, in schimb nu au deloc gluten si foarte putin sodiu, motiv pentru care pot fi inclusi chiar si in alimentatia bebelusilor, incepand de la varsta de 6 luni.
Sumar
recipe image
Denumire Reteta
Musaca de soia de post
Autor
Publicat la
Timp preparare
Rating
51star1star1star1star1star Based on 5 Review(s)


1 comentariu

LASA UN MESAJ

Introdu comentariul tau
Numele tau