Mic dejun pentru stimularea creierului

Mic dejun pentru stimularea creieruluiAcest mic dejun pentru stimularea creierului contine cereale integrale, seminte, indulcitori naturali, lapte vegetal si fructe proaspete, constituind un bun inceput pentru orice zi care se anunta a fi aglomerata. Amestecul de fulgi de ovaz, seminte de chia, sirop de artar, lapte de migdale si un praf de scortisoara rezulta intr-un aromat mic dejun pentru stimularea creierului, care poate fi pregatit pe jumatate de cu seara si continuat dimineata, in total fiind nevoie de doar 10 minute!

TIMP PREPARARE   10 minute

PORTII   2

TIP RETETA   Mic dejun/Gustare

DIFICULTATE   Scazuta

PRINTEAZA RETETA

Print Friendly, PDF & Email


  Ingrediente reteta Mic dejun pentru stimularea creierului

Vrei sa pregatesti reteta? Cumpara produsele!

Seminte de chia

seminte-de-chia-500g

Fulgi de ovaz

fulgi-de-ovaz-1-kg

Sirop de artar

sirop-artar-vertmont-canada-250-gr

Lapte de migdale

lapte-de-migdale-1l

  Mod de preparare reteta Mic dejun pentru stimularea creierului

  • Acest mic dejun pentru stimularea creierului trebuie pregatit in doua etape: seara pui la inmuiat jumatate dintre ingrediente, iar dimineata continui cu restul.
  • Astfel, incepe prin a pune fulgii de ovaz, semintele de chia si scortisoara intr‐un bol, amestecandu-le bine.
  • Adauga siropul de artar si laptele vegetal, omogenizand porridge-ul astfel obtinut.
  • Acopera bolul cu un capac sau cu folie de aluminiu si lasa-l la frigider, peste noapte.
  • A doua zi dimineata, adauga in bol un mar dat pe razatoare si pune deasupra lui afinele; serveste imediat.

  Observatii reteta Mic dejun pentru stimularea creierului

  Stiai ca?

  • Acest mic dejun pentru stimularea creierului te ajuta gratie continutului de seminte de chia si afinelor? Cele dintai sunt bogate in acizi grasi Omega‐3, care sustin structura fizica a creierului si imbunatatesc starea de spirit si memoria, dar si in antioxidanti (care protejeaza celulele de stresul oxidativ si care se regasesc din plin si in afine).
  • Principalii compusi antioxidanti din afine sunt flavonoidele (antocianine), care contribuie la sanatateainimii (pot scadea tensiunea, proteja colesterolul de „rau”/LDL de oxidare  si chiar  reduce riscul de atac de cord) si a creierului (pot trata problemele neurologice legate de imbatranire, pot ajuta inteligenta si functionarea cerebrala)? In plus, flavonoidele din afine au efecte benefice asupra sensibilitatii la insulina si metabolismului glucozei, prevenind diabetul, si lupta impotriva imbatranirii si cancerului, deoarece combat oxidarea ADN-ului si neutralizeaza radicalii liberi.
  • Fulgii de ovaz (pe numele lui latinesc, Avena sativa) sunt cereale integrale care pot fi consumate la micul dejun ca atare (cu lapte vegetal deasupra si fructe confiate sau proaspete) sau fierte in apa/lapte vegetal (pana la obtinerea unui porridge gros)?
  • Fulgii de ovaz nu contin gluten si sunt o sursa importanta de vitamine, minerale, fibre si antioxidanti, al caror consum scade nivelul glicemiei, reduce riscul de boli de inima si te poate ajuta sa slabesti?
  • Semintele de chia sunt foarte usor de incorporat in alimentatie si nu trebuie preparate in prealabil (lasate in apa sau pisate), ca semintele de in, doza zilnica recomandata fiind de 20 g, de doua ori pe zi? Presara-le in cereale, dimineata; adauga-le in salate, la final (pentru un aspect interesant); include-le in smoothie-uri; adauga-le in aluatul de budinci, briose sau checuri; foloseste-le la ingrosat sosurile sau mancarurile diverse ori pe post de inlocuitor de oua in retetele vegane/de post (1 lingura seminte de in la 3 linguri de apa pot inlocui cu succes 1 ou).
Sumar
recipe image
Denumire Reteta
Mic dejun pentru stimularea creierului
Autor
Publicat la
Timp preparare
Rating
51star1star1star1star1star Based on 48 Review(s)


LASA UN MESAJ

Introdu comentariul tau
Numele tau

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.