Humus din sfecla rosie

Humus din sfecla rosieReteta de humus din sfecla rosie este o alternativa speciala la reteta de humus clasica araba, care se pregateste in mod normal cu naut. Usor de preparat si racoritoare, o poti servi pe post de gustare, mai ales in zilele calde de vara sau ori de cate ori ai pofta de  ceva bun.

TIMP PREPARARE   90 minute

PORTII   4

TIP RETETA   Aperitiv

DIFICULTATE   Medie

PRINTEAZA RETETA

Print Friendly, PDF & Email


  Ingrediente reteta Humus din sfecla rosie

Vrei sa pregatesti reteta? Cumpara produsele!

Seminte de susan

seminte-de-susan-decorticat-1kg

  Mod de preparare reteta Humus din sfecla rosie

  • Sfecla se spala si se pune la cuptor, la o temperatura medie, pana cand se coace (pentru a verifica acest lucru se incearca sfecla cu scobitoarea).
  • Se lasa la racit, se curata de coaja si apoi se taie in cuburi mari.
  • Se rasnesc bine semintele de susan si migdalele (sau alunele) pana cand devin un fel de faina.
  • Se pun toate ingredientele intr-un blender, mixandu-se pana cand compozitia devine o pasta fina si omogena.
  • Se pot adauga 2-3 linguri de apa pentru o consistenta mai cremoasa.
  • La final se potriveste de sare.

  Observatii reteta Humus din sfecla rosie

  • Inainte de a baga sfecla in cuptor acorda atentie sporita spalarii ei, intrucat poate sa contina urme de pamant si operatiunea sa se dovedeasca migaloasa.
  • Testul cu scobitoarea este diferit in cazul sfeclei de retetele de prajitura. La dulciuri, scobitoarea trebuie sa iasa curata, in timp ce la sfecla vom verifica sa intre usor in pulpa legumei.
  • Timpul de pregatire al acestei retete este mare intrucat tipul de coacere al sfeclei este indelungat. Ca sa economisesti timp, incearca sa folosesti sfecle mai mici. Sfecla este gata mai greu prin coacere decat prin fierbere, dar gustul face sa merite timpul suplimentar. In fond, in intervalul scurs, poti sa faci alta treaba prin bucatarie, nu?

  Stiai ca?

  • In afara de antioxidanti, sfecla rosie este foarte bogata in vitamine si minerale importante pentru buna functionare a organismului? Enumeram astfel: vitaminele A, C, E, B1, B2, B2, C, acid folic, dar si fibre, magneziu, fier, cupru si fosfor?
  • Sfecla rosie are cea mai mare cantitate de vitamina K continuta de o leguma?
  • Sucul proaspat de sfecla rosie are efect antiinflamator?
  • Beneficiile sfeclei rosii au fost cunoscute din antichitate, Aristotel scriind despre acestea inca din secolul al IV-lea.
  • Pasta de susan, cunoscuta si sub numele de tahini si folosita la multe preparate de origine araba, se gaseste si de vanzare in supermarket-uri, dar pentru a fi sigur de ingredientele continute, cel mai simplu este sa o prepari acasa, macinand-o asa cum am descris mai sus si eventual adaugand la ea cateva picaturi de ulei de masline extravirgin.
  • Susanul are un continut bogat in zinc, un mineral esential pentru producerea de colagen, cel care da elasticitate pielii. Tot datorita zincului pe care il contine, susanul sprijina organismul in refacerea tesuturilor deteriorate si in mentinerea sanatatii oaselor.
  • O lingura de seminte de susan are aproximativ 160 de calorii, insa ajuta foarte mult la reducerea poftei de mancare?
Sumar
recipe image
Denumire Reteta
Humus din sfecla rosie
Autor
Publicat la
Timp preparare
Rating
51star1star1star1star1star Based on 76 Review(s)


Viziunea SanoVita este ca, promovand hrana sanatoasa, nu doar vom asista la o imbunatatire a sanatatii romanilor, ci, mai mult de atat, vom fi unul dintre factorii care participa activ la schimbarea in bine. Ne dorim sa contribuim la o lume mai buna, mai constienta de ceea ce mananca, de oportunitatile care exista in camara fiecaruia si sa dam idei pentru o alimentatie sanatoasa si, in acelasi timp, gustoasa.

LASA UN MESAJ

Introdu comentariul tau
Numele tau

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.