Desert din hrișcă pentru micul dejun

Desert din hrișcă pentru micul dejun

Sunt zile când vrem să ne începem dimineața cu un mic dejun dulce, iar acest desert din hrișcă este candidatul perfect. Cu toate ingredientele pregătite în seara precedentă și păstrate la frigider, în maximum 20 de minute micul dejun gustos și hrănitor e gata. În plus… cam cât de entuziasmați crezi că vor fi copiii, când vor afla că prima lor masă de peste zi e un desert?

TIMP DE PREPARARE   20 minute 

PORȚII  5-7

TIP REȚETĂ  Desert

DIFICULTATE   Scăzută

PRINTEAZĂ REȚETA

Print Friendly, PDF & Email


Ingrediente desert:

Ingrediente topping:

Vrei să pregătești rețeta? Cumpără produsele!

Hrișcă decorticată crudă

Semințe de chia

seminte-de-chia-alba-500g

  Mod de preparare:

  • Se amestecă hrișca, semințele de chia, laptele de nucă de cocos, apa, scorțișoara, praful de roșcove și sarea într-un castron. Se acoperă cu folie alimentară stretch și se lasă să stea peste noapte în frigider.
  • Dimineața, amestecul se pune într-o oală și se fierbe timp de 10-12 minute, amestecând ocazional. La sfârșit se adaugă mierea.
  • Desertul se pune în vasul dorit și se decorează cu toppingul din semințe și fructe confiate (puteți să folosiți și fructe proaspete pentru decor: semințe de rodie, afine, măr, portocale etc.)
  • Se servește rece.

  Știai că?

  • Hrișca provine din Asia, primele atestări fiind datate de prin 6000 î.e.n., în China, iar în Evul Mediu a fost răspândită de mongoli și de turci în Europa de Est, în special în Rusia, Moldova, Polonia și Ucraina. În prezent, Rusia este cel mai mare cultivator și exportator de hrișcă din lume.
  • Hrișca este bună atât pentru adulți, cât și pentru copii și poate fi introdusă în alimentația acestora începând chiar de la vârsta de 7- 8 luni.
  • Hrișca conține toți cei9 aminoacizi esențiali, inclusiv lizina, puține calorii (154 de calorii la 100 de grame), mangan, cupru, calciu și magneziu, fibre, proteine și foarte puține grăsimi (1,8-2,7%).
  • Contribuie la sănătatea părului, oaselor și unghiilor, făcându-le mai puternice, protejeaza celulele de degradare și îmbătrânire prematură, iar prin antioxidanții de tip rutină are rol benefic în protecția cardiovasculară și în diabet.


LASA UN MESAJ

Introdu comentariul tau
Numele tau

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.