5 retete de smoothie care te vor umple de energie

smoothieDat find ca vremea caniculara ne-a invadat inca din luna mai si, mai mult ca sigur, vom avea din nou o vara care se va intinde efectiv, dincolo de  rigoarea calendaristica, cel putin patru luni (asta daca nu luam in calcul ca e posibil sa ne intalnim ceva mai incolo si cu un incins septembrie) e cazul sa ne gandim foarte serios la alimentatia din perioada calda.

Pe blogul Sano Vita am publicat, de-a lungul timpului, mai multe retete de smoothie si de fiecare data, numarul cititorilor a fost atat de mare incat ne-am spus ca se impune sa asternem pe hartia virtuala si sinteza de astazi, nu de alta, dar merita sa le ai tu, cititor fidel, adunate la un loc pe cele mai bune, ca sa iti usuram cautarea.

Ce inseamna smoothie?

Termenul de smoothie defineste o bautura preparata in principal din fructe si legume proaspete, la care, in functie de imaginatie si nevoile de moment, tu poti adauga indulcitori naturali (miere, sirop de curmale, sirop de agave) fructe uscate, seminte, germeni de grau sau orzo. Nu exista o reteta standard de urmat, orice smoothie este un exercitiu de imaginatie la care se aplica ceea ce bunica obisnuia sa imi spuna atunci cand o intrebam ce face de ii iese atat de buna mancarea: daca pui tot bun, nu are cum sa iasa altfel decat bun.

In general smoothie-urile se consuma reci, mai ales in perioada calduroasa a anului. Avand in vedere ca este recomandat sa il savurezi imediat ce este gata, indicat ar fi nu sa il tii la frigider dupa preparare, ci sa folosesti ingrediente tocmai scoase din frigider.

smoothie

Spre deosebire de sucurile traditionale de fructe sau legume, care se obtin prin stoarcerea materiei prime, un smoothie trebuie pregatit cu ajutorul unui blender, care paseaza fructele si legumele, folosind si pulpa, care deseori cuprinde cele mai mari cantitati de elemente nutritive. De aceea un smoothie va fi mai consistent decat un suc de fucte si nu se consuma numai pentru a te racori, ci tine cu succes loc de mic dejun, gustare sau, daca vrei sa scapi de kilogramele in plus in mod sanatos, chiar de masa de seara. Apropo, daca te afli in aceasta ultima situatie, recomandam sa elimini indulcitorii din componenta smoothie-ului tau: chiar si cele naturale, cum este mierea sau siropul de curmale, tot iti aduc calorii in plus.

Avantajele consumarii unui smoothie

  • este sanatos – tu alegi ingredientele in functie de preferinte, nevoi si calitati nutritive
  • este satios- poate inlocui o masa
  • este energizant
  • este delicios
  • este usor de preparat, e gata in doua minute, potrivit pentru cei cu au o viata agitata si nu au timp sa stea in bucatarie
  • este trendy – nu il consideram neaparat un argument serios, dar pentru unii conteaza si aspectul asta, cel putin daca te uiti la fotografiile publicate pe retelele sociale  🙂

Top 5 retete de smoothie publicate pe blogul Sano Vita

Smoothie de banane si curmale

Smoothie cu fructe de goji

Smoothie energizant cu orzo

Smoothie verde cu canepa

Smoothie cu unt de arahide



Viziunea SanoVita este ca, promovand hrana sanatoasa, nu doar vom asista la o imbunatatire a sanatatii romanilor, ci, mai mult de atat, vom fi unul dintre factorii care participa activ la schimbarea in bine. Ne dorim sa contribuim la o lume mai buna, mai constienta de ceea ce mananca, de oportunitatile care exista in camara fiecaruia si sa dam idei pentru o alimentatie sanatoasa si, in acelasi timp, gustoasa.

LASA UN MESAJ

Introdu comentariul tau
Numele tau

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.