Hara Hachi Bu – un principiu alimentar sănătos

trăiește sănătos

Okinawa este un arhipelag de insule care aparține de Japonia, iar oamenii din Okinawa sunt unii dintre cei mai sănătoși și longevivi de pe această planetă. Insula se află în Blue Zone, adică într-o regiune în care oamenii trăiesc o viață lungă și sănătoasă. Oare care este secretul lor?

Pe lângă faptul că respectă deja o serie de practici sănătoase, localnicii își repetă înainte de fiecare masă o zicală pe care o respectă cu sfințenie – hara hachi bu – pe care o putem traduce ca “mănâncă până ești plin în proporție de 80%”. Ușor de spus, greu de făcut, mai ales când avem în față o masă plină de bucate apetisante…

Acestă combinație între mâncarea scăzută în calorii și atenția acordată cantității de alimente consumate este motivul pentru care Okinawa are cel mai mare procent de centenari din întreaga lume.

Ca să îți fie mai ușor îți prezentăm cinci modalități prin care poți integra acest concept în viața ta:

  1. Nu te înfometa – știm cu toții cât de greu este să te oprești din mâncat atunci când îți este foame. Pentru a evita asta încearcă să mănânci mai puțin și bine organizat. Păstrează lângă tine un snack sănătos, precum rondelele sau alunele, pentru acele momente când simți că ți se face foame. Și, foarte important, ai grijă să nu neglijezi mesele principale. Ideal ar fi ca acestea să fie bine integrate în cursul zilei, iar apa să fie sursa ta de revitalizare între mese.
  2. Mestecă încet și des – atunci când mâncăm, în sfârșit, după o zi lungă de muncă avem tendința de a mânca mult și rapid. În acest mod stomacul nostru nu are timp suficient să digere tot și poți rata semnalul prin care acesta îți dă de înțeles că este plin. Durează 20 de minute până când corpul tău își dă seama că ai mâncat destul, așadar acordă-ți timpul necesar.
  3. Rămâi concentrat pe ce faci – dacă mănânci, atunci asta să fie singura ta activitate. Încearcă să eviți televizorul sau alte device-uri, o să acorzi mai multă atenție mâncării și nu vei exagera cu cantitatea.
  4. Mănâncă verdețuri – așa îți iei aportul necesar de nutrienți și o să te simți mai plin. Încearcă să faci astfel încât măcar jumătate din farfuria ta să fie plină cu verdețuri.
  5. Resetează memoria tisulară – după ce stomacul tău se obișnuiește să mănânce o cantitate mai mare de mâncare o să îi fie destul de greu să se limiteze la o cantitate mai mică. Însă ușor, tot scăzând progresiv aportul, stomacul o să se obișnuiască și, astfel, scade riscul de a mânca prea mult.

Cu ajutorul acestui concept putem învăța să ne bucurăm de mesele noastre. Putem însă  încerca să aplicăm și în viața de zi cu zi în alte aspecte, nu numai când e vorba de mâncare, pentru a ne aminti să fim mai moderați!



LASA UN MESAJ

Introdu comentariul tau
Numele tau

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.