Exerciții pentru un mai bun echilibru fizic

0
57

Exerciții pentru un mai bun echilibru fizic

Auzim peste tot că echilibrul este esențial în viața noastră. Este un concept pe care ar trebui să îl aplicăm în privința alimentației, sportului, relaxării muncii și, desigur, a felului în care gândim și ne gândim. În schimb, de cele mai multe ori, ignorăm importanța echilibrului fizic. Credem că este folositor numai în cazul acrobaților sau atunci când vrei să înveți să te plimbi cu bicicleta sau rolele. De fapt, atunci când îți îmbunătățești echilibrul îți poți dezvolta atât coordonarea, cât și puterea fizică și o să simți că te poți mișca mai liber și mai sigur pe tine. După ce îți îmbunătățești mobilitatea, stabilitatea și flexibilitatea o să începi să vezi că treburile zilnice pe care le faci devin mult mai ușor de realizat. Și cum mintea și corpul sunt într-o strânsă legătură, îmbunătățirea echilibrului fizic te poate ajuta să te concentrezi mai bine și să îți eliberezi mintea de stres, probleme etc.

Cum funcționează?

Exercițiile fizice axate pe echilibru pun de obicei accent pe mușchii abdominali, cei din partea inferioară a spatelui și picioare. Pot ajuta în acest proces și exercițiile pentru partea inferioară a corpului.

Știm că, la început, aceste exerciții pot părea dificile, mai ales dacă nu te-ai obișnuit să faci constant sport, însă, lucrând zi de zi la ele, o să înceapă să pară mult mai ușor de făcut. Atunci când simți că exercițiile devin din ce în ce mai ușoare poți crește gradual numărul de repetiții. Pentru a face acest proces mai ușor, atunci când te apuci, poți vorbi cu o persoană apropiată să te supervizeze sau poate chiar să le facă împreună cu tine.

Poți modifica exercițiile în funcție de nevoile tale. Poți să mai adaugi etape la ele sau chiar să scoți pentru a mai reduce din dificultate. Noi am observat că atunci când începem cu partea non-dominantă – adică cu piciorul stâng, pentru dreptaci, de exemplu – exercițiile realizate cu partea dominantă par mai ușoare. Poți face de două ori exercițiile pentru partea nondominantă pentru a-ți balansa corpul între cele două părți. Odată ce aceste exerciții îți intră în reflex, pentru a face totul mai incitant, poți încerca să le faci cu un ochi închis sau poate chiar cu ambii ochi închiși.

Exerciții de echilibru pentru adulți

Cu aceste exerciții îți poți menține corpul activ, îți îmbunătățești echilibrul și coordonarea. Astfel, împiedicatul de lucrurile mici o să fie mai rar și o să reușim să evităm viitoare căderi și răni ușoare.

1. Mersul pe sfoară

  • Întinde pe jos o sfoară de aproximativ un metru lungime (poate fi, desigur, mai lungă sau mai scurtă de atât. Dacă nu ai o sfoară, poți pune o panglică sau ce găsești în casă).
  • Pune-ți mâinile pe șolduri.
  • Înceracă să mergi pe sfoară drept, fără a păși cumva lateral.
  • Fă cel puțin 15 pași, în față și în spate.

2. Mișcă barca

  • Stai cu picioarele îndepărtate, să fie cam la același nivel cu șoldurile.
  • Sprijină-ți greutatea pe fiecare picior în parte, ferm și uniform.
  • Atunci când îți menții echilibrul pe piciorul stâng, îl ridici pe cel drept și rămâi în această poziție timp de 30 de secunde.
  • După ce cobori încet piciorul drept, repeți etapa de mai sus, dar cu piciorul stâng ridicat.
  • Încercă să faci acest exercițiu de 20 de ori, 10 cu partea stângă și 10 cu partea dreaptă.

3. Exercițiul flamingo

  • Stai în picioare, sprijinându-te de piciorul drept în timp ce stângul este ridicat, în față, cu un unghi de 90 de grade la genunchi.
  • Te poți folosi de un scaun sau un perete în timp ce îți ridici piciorul.
  • Nu uita de postură! Menține coloana, capul și gâtul într-o singură linie.
  • Pentru a crește dificultatea, extinde mâna ca și cum ai vrea să îți apuci piciorul stâng.
  • Rămâi în această poziție 15 secunde și apoi schimbă piciorul ridicat.

Exerciții de echilibru pentru copii

Putem face exercițiile împreună cu cei mici pentru a-i ajuta să-și dezvolte echilibrul și coordonarea. În plus, este mai distractiv atunci când ai pe cineva care face mișcare împreună cu tine.

1. Balanța

  • Plasează un obiect ușor, precum un săculeț de orez, pe cap sau pe umeri.
  • Încearcă să mergi în linie dreaptă în timp ce îți menții postura și echilibrul astfel încât să nu cadă săculețul.
  • După ce te obișnuiești poți merge în zig-zag, în cerc sau din stânga în dreapta.

2. Mersul în linie

  • Ține mâinile ridicate lateral, astfel încât să fie paralele cu podeaua.
  • Folosește cretă sau o sfoară pentru a crea o linie pe care să o urmezi.
  • Mergi drept punând un picior în fața celuilalt, mai exact, pune călcâiul drept în fața degetelor de la piciorul stâng, atingându-le cu călcâiul și viceversa.
  • Mergi încet, ca să nu te dezechilibrezi.
  • Încearcă să faci între 5 și 20 de pași.

3. Statuete muzicale

  • Pune muzica preferată; dansează liber, iar „DJ”-ul (ar fi bine să nu fii chiar tu) trebuie să pună pauză, din când în când, melodiei, luându-te prin surprindere.
  • Când muzica se oprește, trebuie să râmâi în acea poziție, nemișcat/ă ca o statuie. Repornești dansul când repornește muzica. Simplu, nu…?

De ce este important echilibrul?

Atunci când îți îmbunătățești echilibrul, activitățile zilnice, precum urcatul scărilor, căratul bagajelor și schimbările bruște de direcție devin mai ușoare. O bază stabilă și puternică te va ajuta să te miști cu mai multă coordonare și fluiditate. Totodată, activitățile sportive realizate împreună cu cei dragi nu vor mai reprezenta o problemă.

Dezvoltarea echilibrului fizic te poate ajuta să îți îmbunătățești și sănătatea. Aceste exerciții pot reduce numărul de răni obținute în urma căzăturilor. Te poate ajuta și să fii mai conștient de postura pe care o are corpul tău pe parcursul zilei, astfel o să observi că din ce în ce mai des o să îți ajustezi postura la birou, astfel încât să fii cu coloana dreaptă.

La început poate fi destul de greu să încerci să îți îmbunătățești echilibrul, dar te asigurăm că răsplata este pe măsură. În plus, nu trebuie să vezi aceste exerciții ca pe ceva ce trebuie respectat cu sfințenie, te poți juca cu ele astfel încât să te distrezi în timp ce le faci. Cum aceste exerciții sunt potrivite pentru toate vârstele, le poți face împreună și cu cei dragi, poate așa o să vă puteți motiva unul pe celălalt. Mai mult, un pas în plus în fiecare zi ne poate ajuta să devenim zi de zi mai buni.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.