Cum ne refacem organismul după masa de Paște

Cum ne refacem organismul după masa de Paște

Perioada dinaintea sărbătorilor Pascale este pentru mulți dintre noi un interval în care adoptăm o alimentație diferită și mai sănătoasă, cu mai multe verdețuri care să ne ajute sistemul imunitar în zilele capricioase ale primăverii. Indiferent, însă, dacă ținem sau nu post, organismul are nevoie de o perioadă de tranziție  de la alimentele ușoare din post la mesele bogate și variate de sărbători dar, mai ales, după trecerea acestora. Masa de Paște este una încărcată cu produse bogate în carbohidrați, proteine și grăsimi. Dacă adăugăm și alcoolul, atunci obținem o combinație greu de digerat, cu multe calorii. Cum ne refacem organismul după festinurile de Paște, aflați în rândurile următoare.

Moderația e esențială

Suntem tentați să mâncăm mai mult decât organismul are nevoie și pe bună dreptate, cu atâtea bunătăți în jur e greu să rezistăm ispitelor culinare. Știm deja că excesul trebuie evitat, nu doar în această perioadă, chiar dacă ne dorim să respectăm tradițiile, important este să avem măsură, am ciocnit ouă cu cei dragi, dar nu ne aventurăm să le consumăm pe toate, servim o felie de cozonac ca pe o gustare, și tot așa. Preparatele pentru mesele festive sunt prin excelență diverse și servite în cantități mari, ceea ce înseamnă și mai multă muncă pentru organismul nostru – așa că prevenția și moderația sunt mai mult decât recomandate în această perioadă.

Primul pas, proteinele vegetale

Ca să nu îi dăm un șoc organismului, și în special ficatului și sistemului digestiv atunci când revine după o periodă de restricții, este important să consumăm în mod regulat proteine vegetale. Năutul, lintea, mazărea,  fasolea sau produsele derivate din soia ne ajută nu doar în perioada postului, ci și în această perioadă de tranziție. Consumându-le în mod regulat senzația de disconfort sau tulburările digestive vor fi reduse, comparativ cu variantele de origine animală. Trebuie să reținem că putem consuma produse tradiționale, alternate cu aceste ingrediente și ținând cont de moderație.

Nu uitați de legume!

Nu există riscul de a consuma prea multe legume proaspete. În perioada aceasta sunt recomandate cruditățile ca salatele, spanacul, ștevia sau urzicile și legumele amărui precum rucola, andivele sau varza de Bruxelles. Pe blog găsiți o varietate de rețete cu aceste ingrediente și nu numai, ușor de preparat și la fel de ușor de consumat. Legumele sunt esențiale pentru perioada de refacere după masa de Paște, întrucât acestea nu necesită un efort de digerare intens, sunt slabe caloric și vin la pachet cu o mulțime de fitonutrienți care ajută organismul pentru eliminarea toxinelor și a altor compuși secundari meselor bogate. Mai mult, prin constituenții acestora, legumele ajută la digerarea facilă a altor tipuri de produse alimentare precum grăsimile și proteinele de origine animală.

Nu uitați să vă hidratați

Organismul are nevoie de hidratare nu doar după masa de Paște, nu așteptați să vi se facă sete și nu înlocuiți apa cu băuturile carbogazoase. Consumați apă cu 30 de minute înainte de masă, nu în timpul acesteia sau după ce ați terminat de mâncat, astfel încât aceasta să nu îngreuneze procesul de digestie și să vă creeze o stare de disconfort. Puteți încerca, de asemenea, ceaiuri calmante precum ceaiul de mușețel sau de tei. Limonadele neîndulcite pot fi de mare ajutor pentru situația în care te simți balonat.

De 3 x mișcare

Faceți mișcare, plimbați-vă în aer liber, mergeți cu bicicleta, săriți coarda, înaintea meselor, între mese sau după acestea pentru a spori consumul de exces caloric și pentru a avea o stare de bine.

Știm că poate părea greu să vă reintrați în ritm și să aveți grijă la alimentația voastră, însă suntem siguri că dacă urmați cel puțin o parte din pașii de mai sus o să reușiți să vă atingeți obiectivul. Până la urmă tot ce contează este să faceți să vă fie zi de zi mai bine!

 



LASA UN MESAJ

Introdu comentariul tau
Numele tau

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.