Cum îți detoxifici organismul după sărbători?

Cum să îți detoxifiezi corpul după sărbători?Nu este niciun secret și nicio rușine în faptul că, de sărbători, oamenii mănâncă mai mult, feluri de mâncare mai grele pentru organism și că au un program diferit față de restul anului. Dacă vrei să îți începi anul în forță, dă-i un refresh corpului și încearcă aceste metode simple de detoxifiere. Corpul tău îți va mulțumi!

I. Hidratează-te!

1. Apă

Cel mai simplu lucru pe care îl putem face pentru a ne detoxifica este și cel mai ignorat de mulți dintre noi. Hidratarea adecvată este unul dintre cele mai rapide moduri de a ajuta corpul să elimine toxinele şi să nu fie balonat. Dacă nu ți-ai format deja obiceiul de a bea zilnic cei minimum doi litri de apă, poți încerca să crești treptat numărul de pahare de apă pe care le bei într-o zi. Iar dacă vei încerca să bei dimineața, pe stomacul gol, 1-2 pahare de apă, corpul tău va fi fericit.

2. Apă îmbogățită cu vitamina C

Citricele precum lămâile, grepfruitul, portocalele, limele oferă multe beneficii pentru sănătate, iar atunci când sucul lor este combinat cu apă, pot promova hidratarea și pot stimula absorbția unor minerale benefice organismului, datorită conținutului de vitamina C. Poți consuma astfel de citronade neîndulcite, pentru o mai bună digestie și pentru un plus de antioxidanți.

3. Ceaiuri

Un ceai verde cald înainte sau după masă menține metabolismul și procesele de la nivelul tractului digestiv la niveluri optime. Ceaiul de fenicul este, de asemenea, o alegere excelentă, deoarece ameliorează problemele digestive, cum ar fi indigestia, balonarea, flatulența, constipația, gazele intestinale, arsurile la stomac și chiar simptomele intestinului iritabil.

C
eaiul de hibiscus neîndulcit este și el de folos celor care suferă de balonare. De asemenea, ajută la reglarea retenţiei de apă în organism.

Ceaiul de mentă este recunoscut pentru proprietățile sale carminative și spasmolitice, așadar poate fi o alegere excelentă după o perioadă în care ai avut constant senzația de balonare și prea plin.

Se recomandă ca ceaiurile să însoțească alimentația sănătoasă, nu să o înlocuiască, întrucât, în caz contrar, pot provoca dezechilibre importante.

4. Sucuri cu efect detoxifiant

Încearcă înainte cu 30 minute înainte de masă sau chiar înlocuiește o masă pe zi (de preferat masa de seară) cu un smoothie sau cu un suc bogat în alimente cu efect detoxifiant (mere, avocado, lămâie, semințe de in, iarbă de grâu etc.). Găsești aici mai multe idei de băuturi detoxifiante, precum și beneficiile acestora.

II. Ai grijă de corpul tău!

1. Sportul

Nimic nu este mai eficient pentru eliminarea toxinelor din organism decât mişcarea susţinută. Începe fiecare zi cu o activitate fizică care să ofere putere, echilibru și flexibilitate. Indiferent de tipul de activitate ales, străduiește-te să fie unul care să devină parte a rutinei zilnice. Vei observa cu siguranță efectele pozitive asupra sistemului nervos și asupra organismului în general.

2. Sauna

Alături de efectul său detoxifiant, sauna ajută la energizarea organismului, la relaxare și la întărirea imunității. Dacă ai posibilitatea, iar starea de sănătate ți-o permite, încearcă o saună cu infraroșu. Lumina infraroșie pătrunde mai adânc, iar căldura scoate toxinele de sub piele, exfoliind pielea – ceea ce este uimitor pentru detoxifiere și pentru pierderea în greutate!

III. Ești ceea ce mănânci

1. Iaurt
Mănâncă iaurt din belșug. Consumul constant de iaurt este corelat cu o greutate corporală mai mică, iar sănătatea bacteriilor din tractul gastro-intestinal poate ajuta unii oameni să piardă în greutate. Iaurtul conţine probiotice care asigură existența bacteriilor benefice din tractul gastro-intestinal, ajutând totodată sistemul imunitar.

2. Alimente bogate în fibre și antioxidanți
Alimentele bogate în fibre (ex: fulgi de ovăz, semințe de in, avocado, fructe și legume, leguminoase, pudră de cacao, ciocolata neagră, migdale, nuci etc.) ajută la eliminarea toxinelor, cresc senzația de sațietate și te ajută să mănânci mai puțin. În plus, împiedică asimilarea grăsimilor și controlează nivelul glicemiei.

Grepfrut
Grepfrutul poate ajuta la o mai bună digestie și poate susține funcționarea optimă a metabolismului datorită enzimelor pe care le conține. Un studiu recent afirmă chiar că nu doar consumul acestui fruct are un efect pozitiv asupra detoxifierii, ci şi mirosul. Aroma uşor înţepătoare și, totodată, reconfortantă dă creierului comanda de “ardere a celulelor grase” şi de reducere a apetitului alimentar. Sigur, alte studii sunt necesare pentru a certifica acest lucru, însă în mod clar, starea de bine pe care mirosul acestui fruct o induce asupra psihicului nostru oferă mediul prielnic pentru ca organismul să își desfășoare activitatea cu maximă eficiență.

Guacamole
Avocado este pe lista alimentelor bune de avut în dietă tot timpul anului – conţine acizi graşi esenţiali, ajută digestia, protejează organe vitale precum inima şi ficatul, conţine antioxidanţi. În această perioadă, puteţi paria şi pe guacamole – sosul mexican din avocado şi coriandru. Combinaţia dintre cele două dă stomacului senzaţia de saţietate.

Sfecla roșie

Sfecla roșie este considerată unul dintre „cele mai bune alimente pentru detoxifiere” deoarce este excelentă la îmbunătățirea funcției hepatice. Culoarea roșie a sfeclei este rezultatul betalainei, care este, de asemenea, un puternic antioxidant.

  1. Postește

Fie că vorbim despre un post intermitent (acela în care lași stomacului o pauză considerabilă de la ingestia alimentară – recomandat ar fi ca această pauză să aibă loc pe timpul nopții) sau de un post negru dar cu hidratare, acesta poate fi o formulă eficientă pentru stabilizarea organismului după un exces alimentar. Dacă starea sănătății permite, încearcă să oferi organismului un timp de repaus și vei vedea cum va înflori.

Mănâncă cu intenție
Nu trebuie să mergi la extreme pentru a-ți reseta corpul după o sărbătoare festivă. Mănâncă cu recunoștință și intenție și prețuiește dragostea care a fost „infuzată” în mesele tale. Citește mai multe despre această practică aici.

La final, e bine să știm că organismul nostru se detoxifiază tot timpul, așa că este destul de bun la aceasta. O „dietă de detoxifiere” nu este cu adevărat una în care corpul tău elimină brusc toate toxinele pe care le-ai acumulat de-a lungul anilor (nici măcar în ultimele zile) și este mai mult un ajutor oferit corpului pentru a-și face treaba puțin mai bine.

Totodată, trebuie să spunem că cea mai bună și completă formă de detoxifiere pentru organism este un stil de viață sănătos, în care excesele să fie rare sau inexistente și, oricum, să fie urmate de revenirea rapidă la starea de echilibru.



LASA UN MESAJ

Introdu comentariul tau
Numele tau

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.