Cum adaptăm alimentația copiilor la școala online?

Cum adaptăm alimentația copiilor la școala online?

Cu toții am fost afectați în ultimele luni de nevoia de a ne adapta obiceiurile la situația actuală. Lucrul sau învățatul de acasă ne-au schimbat ritmul și obiceiurile, însă acest lucru nu ar trebui să ne împiedice să mâncăm sănătos și să ne menținem în formă. Dimpotrivă chiar, acest lucru se dovedește a fi acum mai important ca niciodată!

Având în vedere că școala online este noua normalitate, este important să știm care sunt obiceiurile alimentare pe care ar trebui să le integrăm în rutina copiilor noștri și ce anume să evităm pentru a-i menține sănătoși și plini de energie în această perioadă. Astfel, îți propunem în continuare câteva idei care să te ajute la înlocuirea obiceiurilor nesănătoase ale copilului tău cu unele care să îl ajute să treacă cu brio peste orele de curs desfășurate de acasă. Mai mult decât atât, următoarele informații ți-ar putea veni și ție în ajutor!

 

  1. Asigură-i o alimentație diversificată

Pentru început, asigură-te că îi oferi copilului tău o alimentație diversificată și că acesta respectă cele trei mese ale zilei, adaptat la orarul cursurilor online sau la programul tău. Diversifică atât la micul dejun, cât și la restul meselor.

Integrează în meniul zilnic al copilului tău cât mai multe legume, fructe, cereale integrale și alimente bogate în proteine și fibre, precum musli, semințe, nuci și fructe uscate, acestea fiind extrem de benefice. Alimentele și mâncărurile echilibrate și pline de nutrienți îi vor ține de foame mai mult, îl vor ajuta să fie mai productiv și să se concentreze mai ușor la ore. Ceea ce îi dai să mănânce îi va determina starea de spirit și nivelul de energie!

 

  1. Nu transforma bucătăria în sală de curs

Evită să amenajezi un birou pentru tine sau pentru copilul tău în bucătărie, ori în preajma acesteia. Există riscul ca tu sau copilul tău să fiți tentați să verificați frigiderul sau alte locuri din bucătărie în căutarea unor gustări. Încearcă să planifici aceste gustări, astfel încât să nu permiți dezvoltarea unui obicei nesănătos de a căuta în permanență ceva „de ronțăit”. Poți așeza chiar pe frigider un program al gustărilor sau poți pune un semn în apropiere pentru a aminti oricărui membru al familiei să nu-l încalce.

 

  1. Planifică gustările

Așa cum am menționat și înainte, este important să nu-ți lași copilul să dea buzna în bucătărie din jumătate în jumătate de oră pentru o gustare și să îi oferi alternative sănătoase și hrănitoare. La începutul unei zile – sau chiar la începutul săptămânii – stabilește un program pentru mesele principale și gustările copilului tău, în funcție de orele și activitățile pe care le desfășoară. Realizează acest program alături de acesta și veniți împreună cu idei de gustări care sunt pe gustul lui.

 

  1. Renunță la gustările nesănătoase

Un alt lucru important este de a nu cumpăra snack-uri și băuturi nesănătoase. Dacă continui să cumperi astfel de gustări și să le lași mereu la îndemâna copilului tău, acesta va fi mereu tentat să mănânce orice găsește la întâmplare. Mai mult, același lucru ți se poate întâmpla și ție! Alege gustări de calitate și sănătoase, precum rondelele de orez sau batoanele de fructe, și porționează totul dinainte.

 

  1. Pregătește dinainte mesele și gustările

Uneori este dificil să îți pregătești și ție și copilului tău micul dejun sau prânzul, mai ales dacă nu ești mereu lângă el sau dacă lucrezi de acasă în același timp în care el are ore. O soluție care ți-ar putea veni în ajutor este să pregătești și să porționezi dinainte mesele și gustările, astfel încât să nu pierzi prea mult timp pentru a pregăti ceva. Atunci când nu planifici și nici nu ai idei de preparate, poți fi tentat să pregătești orice este mai accesibil sau mai ușor de gătit, dar acest lucru nu garantează că este și ceva sănătos.

 

  1. Nu renunța la lichide

Nu uita că și hidratarea este esențială! Asigură-te că îi oferi mereu copilului tău apă, ceaiuri sau sucuri și smoothie-uri naturale din fructe și legume. Deshidratarea poate cauza dureri de cap sau oboseală, lucruri care pot afecta productivitatea pe termen scurt și sănătatea organismului pe termen lung.

Așa cum i-ai pregăti o sticlă cu ceva de băut dacă s-ar duce la școală fizic, pregătește-i dimineața un recipient cu lichide pe care să îl păstreze mereu în preajma biroului. Este mult mai probabil să se hidrateze atunci când are la îndemână ceva de băut.

Cu nimic mai puțin important – orele petrecute în fața dispozitivelor sau stând pe scaun s-au dublat în ultima perioadă, așa că este mai important ca niciodată să nu adoptăm un stil de viață sedentar. Încearcă să petreci timp împreună cu cei dragi și în natură. De asemenea, asigură-i copilului tău un scaun confortabil pe care să stea într-o poziție corectă și asigură-i din când în când pauze de la ecranele dispozitivelor în care să poată privi în altă parte sau să facă câteva exerciții fizice.

Sperăm că sfaturile și ideile de mai sus sunt bine-venite și că te vor ajuta pe tine și pe copilul tău să rămâneți sănătoși și în formă în această perioadă!



LASA UN MESAJ

Introdu comentariul tau
Numele tau

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.