Consumul de ardei iute îți poate prelungi viața

Consumul de ardei iute îți poate prelungi viața

Dacă ai mereu obiceiul de a adăuga câte un ardei iute în mâncare sau dacă simți nevoia să asezonezi orice preparat cu un sos picant, atunci acest articol este pentru tine. Însă, chiar dacă te sfiești în a experimenta cu mâncarea picantă sau ai fost dintotdeauna un adept înfocat al acesteia, citește în continuare acest articol și află cât de benefic poate fi ardeiul iute.

Au existat dintotdeauna păreri care susțin că ardeiul iute ar fi de ajutor pentru o digestie mai bună, o inimă sănătoasă sau că ar fi un remediu eficient pentru răcelile obișnuite. Mai mult, un studiu recent al Cleveland Clinic, Ohio, întărește aceste ipoteze și arată cum consumul de ardei iute, în special chili, ți-ar putea prelungi viața. Studiul, bazat pe rezultatele analizării trecutului medical a jumătate de milion de persoane de pe patru continente, a descoperit că cei care mănâncă ardei iuți pot avea un risc de mortalitate cu 25% mai scăzut.

Însăși celebra capsaicină, substanța care dă iuțeala acestor ardei, reprezintă elementul-cheie ce determină multe dintre beneficiile pe care ardeiul iute le are asupra organismului nostru.

Capsaicina este cea care dă ardeilor iuți gustul puternic și picant, cea mai mare concentrație a acestei substanțe găsindu-se în semințe. Atunci când noi consumăm alimente ce conțin capsaicină, ea stimulează receptori specifici de la nivelul limbii, cauzând senzația fierbinte de iuțeală pe care majoritatea oamenilor o experimentează. Cu toate acestea, unele persoane sunt mai sensibile la capsaicină decât altele, dar receptorii de pe limbă se pot adapta în timp la această senzație. Iuțeala diferitelor specii de ardei este măsurată cu ajutorul unităților Scoville (Scoville Heat Units) pe o scală de la 0 la 15 milioane.

Conform rezultatelor preliminare ale studiului amintit mai sus, consumul de ardei iuți ar putea spori durata vieții și ar putea determina un risc scăzut al mortalității cauzate de boli cardiovasculare sau cancer. Comparativ cu persoanele care se feresc de mâncarea picantă, cei care consumă regulat alimente bogate în capsaicină pot înregistra o reducere cu 26% a riscului mortalității cauzate de boli cordiovasculare sau de 23% a riscului mortalității cauzate de cancer, dar și o reducere de 25% a mortalității în general.

În ciuda faptului că multiple studii au arătat diversele beneficii ale ardeilor iuți asupra sănătății, experții spun că este totuși prematur, chiar imposibil de stabilit în ce măsură consumul ridicat de ardei iute poate prelungi în mod semnificativ durata vieții și reduce riscul mortalității cauzate de factori cardiovasculari sau cancer.

Sfatul pe care specialiștii și cercetătorii îl dau este de a continua să consumi ardei iuți fără probleme, dacă te bucurai și până acum de gustul lor intens, sau să încerci să îi integrezi pe cât de puțin posibil în diverse mâncăruri, chiar dacă până acum nu o făceai. Cu toate acestea, se face atenționarea că, în cazul unor patologii care ar putea fi afectate de mâncărurile cu ardei iute, ca de exemplu gastrita sau ulcerul, ori hemoroizii, e bine să te concentrezi pe introducerea în alimentație a unei varietăți de produse vegetale, zilnic, iar acest lucru va avea un efect apropiat cu al ardeiului iute consumat cu regularitate.

Așadar, dacă sănătatea îți permite, încearcă să gătești și picant! Poți prepara mâncăruri orientale, sosuri sau chiar ceaiuri tonice cu ajutorul ardeilor iuți. De asemenea, încearcă să integrezi în mâncăruri și alimente precum amestecul ardelenesc de legume cu un gust ușor picant sau sortimentul de pastă vegetală din linte cu ardei de la Sano Vita.



LASA UN MESAJ

Introdu comentariul tau
Numele tau

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.