Cinci idei de preparate de post pe care să le adaptezi pentru întreaga familie

Cinci idei de preparate de post pe care să le adaptezi pentru întreaga familie

Dacă ai început postul sau vrei să faci tranziția către o dietă vegană, atunci știm că poate fi dificil să găsești mese care să satisfacă pe toată lumea la vremea prânzului, a cinei sau, în general, la mesele în familie. De multe ori, se poate întâmpla ca prieteni sau membri ai familiei să nu țină post sau să nu mănânce exclusiv vegan. Totodată, să pregătești două feluri principale pentru a satisface nevoile tuturor poate fi extenuant, mai ales la finalul zilei. Soluția stă în a adapta feluri de mâncare flexibile pentru a-i împăca pe toți de la masă.

Iată cinci categorii de preparate pe care le poți adapta ușor pentru a trece peste situațiile în care ești nevoit/ă să gătești pentru mai multe regimuri alimentare. Și, cine știe, poate vei reuși să îi convingi pe ceilalți să țină post cu tine sau să înceapă să consume mai multe vegetale. Schimbările vin cu pași mici și poți începe prin a adăuga un produs non-vegan în porția celor alături de care iei masa, iar apoi, treptat, poate că se vor lăsa convinși de gust și de beneficiile nutritive.

Astfel de obiceiuri sunt extrem de sănătoase și pentru cei mici. Este important să le dai să încerce din preparatele vegane, de post și să îi obișnuiești de mici cu cât mai multe vegetale și diferite gusturi sau texturi.

 

1.Garnituri

O primă variantă  este aceea a unor feluri principale de post, care, servite în cantități mici, pot ține locul unei garnituri delicioase pentru ceilalți membri de la masă. Prepari o cantitate mai mare pentru tine, pentru a te sătura și împarți cu restul. De exemplu, nouă ne plac, ca atare sau drept garnituri, conopida cu sos Hollandaise, quinoa cu dovlecel și broccoli sau un orez chinezesc. Pune-le pe masă și îți garantăm că nu va mai rămâne nimic!

 

2.Supe și ciorbe

Supele și ciorbele sunt poate cele mai flexibile preparate. Poți să le introduci în prânzul oricui foarte ușor. Fiindcă au multe legume și ingrediente aromate, nu trebuie decât să separi compoziția de bază, vegană și să adaugi pentru ceilalți ingredientele dorite. Dar le poți pune pe masă în varianta lor de post și suntem siguri că cei de la masă nu vor simți diferența la a doua porție! Foarte gustoase și hrănitoare sunt: supa de linte roșie cu legume, supa minestrone sau cea cu legume și tofu.

 

3.Tocănițe

După același principiu poți adapta rețetele de tocănițe. Pornești de la o bază cu o mulțime de legume gustoase și adaugi tot ce vrea altcineva pe lângă. Însă nu uita că acesta este momentul perfect de a găti și petrece mai mult timp împreună cu cei apropiați. Dacă tot aveți preferințe culinare diferite, puteți găti împreună și astfel fiecare își personalizează „partea” de rețetă. Încearcă o mâncare de fasole cu paste sau o tocăniță de năut. Iar dacă tot a venit primăvara, integrează cât mai multe legume proaspete cu o mâncare de dovlecei sau un curry cu spanac și năut.

 

4.Paste și pizza

În cazul pastelor poți adapta ușor folosind topping-uri. De exemplu, pregătiți o rețetă simplă de paste, precum cele cu dovlecel, roșii și măsline sau carbonara cu ciuperci, iar apoi fiecare își adaugă în farfurie diverse topping-uri și ingrediente pregătite separat. Și dacă tot vorbim de topping-uri, ce poate fi mai la îndemână decât o pizza. Faceți împreună o pizza de casă cu legume și fiecare își pune pe jumătatea sau partea lui ceea ce vrea.

 

5.Preparate cu umpluturi

Ultima idee este cea a preparatelor umplute cu diverse combinații. Este foarte ușor să își facă fiecare umplutura sau să o adaptați pe cea de post, iar apoi pregătiți cu ele niște tacos, burittos sau tortilla cu legume. La fel de ușor pot fi adaptate și chiftelele, fie că vorbim de chiftelele tradiționale sau de cele pentru burgeri. În combinația potrivită, nici nu se va simți diferența dintre un burger vegetal și unul obișnuit.

Dacă tinzi totuși către mâncăruri preparate mai des în perioada postului, poți încerca să adaptezi umpluturile pentru ardeii umpluți sau sarmalele de post.

 

În post, dar și atunci când încerci să urmezi o dietă vegană, imaginația nu trebuie să-ți lipsească. Joacă-te cu ce ai prin bucătărie, experimentează cu diferite ingrediente și rețete și este imposibil să nu-i satisfaci și pe cei mai mofturoși la vegetale!



Viziunea SanoVita este ca, promovand hrana sanatoasa, nu doar vom asista la o imbunatatire a sanatatii romanilor, ci, mai mult de atat, vom fi unul dintre factorii care participa activ la schimbarea in bine. Ne dorim sa contribuim la o lume mai buna, mai constienta de ceea ce mananca, de oportunitatile care exista in camara fiecaruia si sa dam idei pentru o alimentatie sanatoasa si, in acelasi timp, gustoasa.

LASA UN MESAJ

Introdu comentariul tau
Numele tau

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.