Ameliorează simptomele alergiilor de primăvară prin alimentație

Ameliorează simptomele alergiilor de primăvară prin alimentație

Atunci când ne gândim la legătura dintre alimentație și alergii ne gândim mai mult la cum unele alimente ne pot afecta starea de bine printr-o reacție alergică. Însă, atunci când vine vorba de alergiile de sezon, există câteva alimente ce pot ameliora simptomele celor provocate de polenul unor plante înflorite, de pildă. Legătura dintre alergiile de sezon și alimentație se rezumă însă la un grup restrâns de alimente care pot reacționa împotriva factorilor declanșatori.

Astfel de alergii apar în perioade izolate din an, preponderent primăvara sau vara, și este recomandat să le tratezi cu ajutorul unei specialist. Atunci când ne confruntăm cu episoade de acest fel, sistemul nostru imunitar răspunde de fapt unui set de alergeni, precum polenul. Așadar, răspunsul organismului nostru pentru a-și regla funcțiile rezultă în strănuturi, mâncărimi ale pielii sau congestionarea aparatului respirator.

Dacă este recomandat să consulți un specialist pentru a trata aceste alergii, la fel de important este și să integrezi o alimentație diversificată și un stil de viață echilibrat. Există câteva alimente care nu doar că te vor ajuta să reduci inflamația sau alte simptome ale alergiilor, însă îți vor sprijini și sistemul imunitar, oferindu-ți câțiva nutrienți de care organismul tău poate avea nevoie odată cu schimbarea anotimpului.

1. Ghimbirul

Ghimbirul ne este adesea recomandat în tratarea unei răceli și a fost deopotrivă utilizat pentru mii de ani în tratarea celor mai diverse afecțiuni. Iar acest lucru nu este întâmplător, fiindcă ajută la reducerea simptomelor inflamației. Inflamația este unul dintre cele mai acute simptome ale alergiilor de sezon și apare frecvent la nivelul mucoasei, pasajelor nazale, gât sau ochi.

Indiferent de modul în care alegi să consumi ghimbirul – fie crud, ras, uscat, confiat, în salate sau chiar ceai – beneficiile acestuia nu sunt de neglijat în perioada alergiilor de sezon. Iar fiindcă tot a venit căldura, poți încerca să te răcorești cu o ghimbirată sau o bere de ghimbir.

2. Turmericul

Turmericul este o sursă poate la fel de importantă de substanțe antiinflamatorii. Curcumina, substanța activă din turmeric (Curcuma longa), a fost de multe ori asociată cu reducerea simptomelor mai multor boli inflamatorii. Această substanță este cea care îi oferă turmericului culoarea galbenă specifică și ajută la reducerea iritației.

Există o mulțime de combinații de mâncăruri cu turmeric, însă îți recomandăm și un smoothie delicios de mango, ghimbir și turmeric.

3. Fructele – citricele, kiwi, ananasul

Cel care luptă împotriva alergiilor este sistemul imunitar, iar noi îl putem sprijini oferindu-i vitamina C. Consumul de alimente ce conțin această bine-cunoscută vitamină are rolul de a scurta episoadele alergice și de a le reduce efectele, în special la nivelul aparatului respirator superior. Nu credem că mai încape îndoială – citricele sunt surse importante de vitamina C. Însă, la fel de multă vitamina C conține și kiwi, fruct ce poate reduce histaminele, substanțe implicate în răspunsul alergic.

O altă substanță benefică în acest sens este bromelaina, o enzimă naturală pe care o regăsim în cantități importante în ananas. Această substanță reduce iritația, dar poate ajuta și în cazul altor afecțiuni respiratorii sau alergice, precum astmul. Îndulcește-te în mod natural fie cu ananas confiat, fie cu un smoothie din ananas, morcovi și turmericul amintit mai devreme.

4. Legumele – roșiile, ceapa, ardeii, pătrunjelul

Nu doar fructele sunt recunoscute pentru conținutul bogat de vitamina C! Unele legume au și ele destulă vitamina C. De exemplu, o roșie de mărime medie poate conține și aproape 30% din doza zilnică recomandată din această vitamină. În plus, roșiile sunt și cea mai bogată sursă de licopen. Licopenul este un antioxidant ce ajută cu inflamația, iar acesta este absorbit mai ușor de organism atunci când roșiile sunt gătite. Prepară o supă din linte cu roșii sau chiar o pastă de roșii uscate, pe care să o consumi ca atare sau să o pui în orice preparat dorești.

Apoi, ceapa, ardeii sau pătrunjelul sunt legume bogate în quercetină, un pigment natural regăsit în multe fructe, legume sau chiar cereale. Asemenea fructelor amintite mai sus, quercetina reduce inflamația provocată de alergii prin reducerea reacțiilor din organism ale histaminelor.

5. Mierea

Un alt aliment cu proprietăți antiinflamatorii importante este mierea. Nu s-a ajuns la o concluzie științifică referitoare la eficiența demonstrată a mierii împotriva alergiilor, unele studii arată că a consuma miere înaintea și în timpul sezonului alergiilor poate avea un efect pozitiv, ajutându-ți corpul să dezvolte o toleranță la polen și să amelioreze simptomele.

Nu este un lucru sigur, însă poți consuma cantități moderate de miere pentru a încerca pe propria-ți piele – important este să consumi o miere de calitate, naturală și provenită din surse locale.

În final, nu uita că o alimentație diversificată este importantă în orice moment din an și nu doar pentru a ne ajuta temporar în ameliorarea unor afecțiuni de sezon, precum alergiile.



Viziunea SanoVita este ca, promovand hrana sanatoasa, nu doar vom asista la o imbunatatire a sanatatii romanilor, ci, mai mult de atat, vom fi unul dintre factorii care participa activ la schimbarea in bine. Ne dorim sa contribuim la o lume mai buna, mai constienta de ceea ce mananca, de oportunitatile care exista in camara fiecaruia si sa dam idei pentru o alimentatie sanatoasa si, in acelasi timp, gustoasa.

LASA UN MESAJ

Introdu comentariul tau
Numele tau

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.