5 feluri în care putem integra pepenele la micul dejun

 

pepeneleCu toții avem amintiri de când eram mici și vara veneau mama, tata sau o altă rudă cu un pepene mai mare ca noi și începea să îl taie și să îl împartă tuturor. Nu știm cum reușeau însă pepenele ales de ei era foarte gustos și îl mâncai cu așa poftă, încât abia te puteai opri. Datorită acelor momente putem afirma că pepenele este fructul preferat al verii, când nimic nu poate stăpâni mai bine căldura ca o felie de pepene rece.

Din păcate, în cultura culinară românească pepenele este în general consumat la prânz sau seara – spunem „din păcate” pentru că acesta hidratează perfect încă de la prima oră!

Iată, așadar, cinci idei prin care poți consuma pepenele la micul dejun pentru a te hidrata corespunzător de la începutul zilei.

penele cu fructe și iaurt

  1. Pizza din pepene #1

Știm, pizza nu se mănâncă de obicei la micul dejun, însă această rețetă este diferită. Iei o felie de pepene, pui pe ea iaurt (noi îți recomandăm unul simplu, de post , însă poți varia în funcție de ce îți place), presari niște musli, mai adaugi niște frunze de mentă și busuioc și te-ai ales cu un mic dejun sănătos și hidratant.

  1. Pizza din pepene #2

Dacă nu ești mare fan mentă sau busuioc, mai avem încă o rețetă pentru tine. Primii pași sunt aceeași ca la rețeta de mai sus, adică o felie (sau mai multe) de pepene, iaurt și musli, însă la final adaugi semințe și miere.

  1. Salată de fructe

Sunt cunoscute recomandările de a consuma fructe pe stomacul gol. Dar de ce să nu le combini într-o salată de fructe? Această rețetă este simplă și gustoasă. Pe lângă bucățelele de pepene, poți pune în bol ce fructe îți plac, cum ar fi: căpșuni, mere, pere, fructe de pădure, banane. Peste poți adăuga puțină miere sau zahăr brun (dar merge foarte bine și fără).

smoothie cu pepene

  1. Smoothie cu pepene și căpșuni

Pentru cei care evită de obicei micul dejun, ne-am gândit să adăugăm și un smoothie, poate așa le vine pofta de mâncare! 🙂 Pui într-un blender două portocale medii, două căni de pepene fără sâmburi, două căni de căpșuni congelate și câteva frunze de mentă sau rozmarin. Le amesteci timp de 30 până la 60 de secunde, până când conținutul este fin și înghețat – și ai terminat!

  1. Gazpacho de pepene

O supă rece este bine venită în orice moment al zilei, în special în zilele toride de vară.

Începi prin a pune în blender două căni de pepene fără sâmburi și 6 roșii medii, le amesteci bine și strecori conținutul printr-o sită. Adaugi sare și piper după gust și îl servești cu câteva frunze de busuioc deasupra. Și cu niște crutoane, dacă-ți place.

Așadar, data viitoare când îți iei un pepene încearcă să faci una dintre ideile propuse de noi. Sperăm că o să îți placă!



Viziunea SanoVita este ca, promovand hrana sanatoasa, nu doar vom asista la o imbunatatire a sanatatii romanilor, ci, mai mult de atat, vom fi unul dintre factorii care participa activ la schimbarea in bine. Ne dorim sa contribuim la o lume mai buna, mai constienta de ceea ce mananca, de oportunitatile care exista in camara fiecaruia si sa dam idei pentru o alimentatie sanatoasa si, in acelasi timp, gustoasa.

LASA UN MESAJ

Introdu comentariul tau
Numele tau

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.