18 alimente pentru un par sanatos si frumos – infografic

par frumosO piele frumoasa, hidratata si lipsita de imperfectiuni este considerata o carte de vizita care te face sa te simti mai puternica si mai increzatoare in fortele proprii. La fel se intampla si cu parul stralucitor si sanatos: zilele in care nu ai timp sa il aranjezi si il prinzi intr-o coada simpla nu se compara cu cele in care bretonul sau buclele iti stau perfect! Dar, intr-o lume in care suntem expusi la chimicale, poluare si mese dezechilibrate, cum poti sa iti ingrijesti parul in asa fel incat sa iti intaresti foliculii, sa iti hranesti scalpul si sa lupti impotriva caderii parului?

Raspunsul este alimentatia zilnica: nutritia joaca un rol-cheie in cresterea si sanatatea parului, hranind firele din interior spre exterior. Pentru a alege alimentele corecte in acest sens, citeste articolul si infograficul nostru de mai jos! Si nu uita sa bei apa (hidrateaza scalpul si asigura o circulatie sangvina optima, ajutand nutrientii din alimentatie sa ajunga la firul de par).

Vrei o piele mai frumoasa? Afla ce iti recomanda dermatologii, pe blogul Sano Vita!

Ce alimente sa consumi pentru a-ti ajuta parul – 18 exemple

par stralucitorO alimentatie echilibrata, bogata in proteine (firul de par este compus din ele in proportie de 97%), minerale (fier, zinc), vitamine (A, C, B-uri, D, E, K), antioxidanti si grasimi  Omega-3 sta la baza unui par frumos si sanatos. Pentru a te ajuta sa iti compui o lista de cumparaturi potrivita pentru a da o noua viata podoabei tale capilare, mai jos vei regasi o serie de 18 alimente naturale care lupta impotriva caderii parului, promoveaza cresterea acestuia, il hidrateaza si ii confera stralucire, combat matreata si varfurile despicate.

1. Tofu si soia

Proteinele sunt un ingrediente vital pentru un par sanatos, iar boabele de soia si branza tofu sunt un aliat de nadejde in acest sens. Branza tofu este si o sursa sanatoasa de fier, care te poate ajuta sa combati caderea parului. Iar soia contine si grasimi sanatoase, necesare cresterii parului.

Alege soia boabe, pentru un produs vegetal plin de proteine!

soia-boabe-1-kgSoia boabe este cea mai naturala forma de a consuma acest produs (alimentul nu a suferit niciun fel de procesare). Produsul nu provine din culturi modificate genetic. Boabele se inmoaie circa 8 ore si apoi se fierb.

2. Leguminoase

fasoleFasolea, nautul si lintea contin uleiuri naturale (care hidrateaza parul si scalpul), fier, zinc, proteine, biotina (Vitamina B7, care joaca un rol important si in sanatatea unghiilor si pielii) si acid folic (Vitamina B9), ajutand la cresterea parului.

Alege nautul boabe, pentru un produs vegetal de top!

naut-boabe-1-kgNautul are gust de alune si o textura cremoasa, fiind iubit de vegetarieni, care il folosesc in preparate dintre cele mai diverse. Si bebelusii il accepta usor (introducerea lui in alimentatia celor mici poate incepe de la 10-12 luni).

3. Coriandru

Coriandrului (Coriandrum sativum) i se mai spune si „patrunjel chinezec” si este un condiment extreme de eficient impotriva caderii parului si subtierii firelor. Aceasta ruda a patrunjelului contribuie la eliminarea metalelor toxice din organism, metale care impedica transportul nutrientilor catre scalp si afecteaza parul.

4. Sparanghel

sparanghelSparanghelul contine mult acid folic (Vitamina B9), care ajuta corpul sa absoarba mai multe proteine si contribuie la cresterea mai rapida a firelor de par. In plus, este bogat in vitaminele A, C si E, in fibre si in fier, stimuland productia la nivel capilar.

5. Seminte de in

Consumand mai des seminte de in iti maresti aportul de fier, dar si de azici grasi esentiali Omega-3 (grasimi nesaturate, sanatoase), care sprijina sanatatea scalpului si incurajeaza cresterea noilor fire.

Descopera ce alte beneficii au semintele de in, cum le consumi si cum le depozitezi!

Alege semintele de in, pentru un produs polifenolic de top!

seminte-de-in-1-kgSemintele de in sunt o sursa vegetala importanta de acizi grasi Omega-3, fibre si polifenoli. Pentru asimilarea acestor nutrienti, este indicata rasnirea sau hidratarea semintelor inainte de a fi consumate.

6. Fulgi de ovaz

fulgi de ovazOvazul este extrem de benefic atunci cand vine vorba despre mentinerea culorii naturale a parului tau. Fulgii de ovaz contribuie la crearea melaninei si pot preveni caderea parului. Pe de alta parte, ovazul contine minerale (potasiu, fosfor, magneziu, fier) care contribuie la cresterea podoabei tale capilare.

Alege fulgii de ovaz, pentru un produs integral de top!

fulgi-de-ovaz-1-kgFulgii de ovaz sunt alegerea ideala pentru a fi consumati cu lapte vegetal sau pentru a fi folositi la prepararea produselor de patiserie, avand o consistenta usoara, maruntita, ce permite hidratarea rapida.

7. Fructe uscate

Fructele uscate nu sunt doar o alternativa mai sanatoasa la deserturile din comert: pe langa gustul dulce, sunt bogate in nutrienti care ajuta firul de par. Alege merisoare, caise, smochine, prune, stafide, goji si curmale uscate, pentru a te bucura de aportul de fier, sulf, biotina, Vitamina E si inositol (Vitamina B8) pe care ti-l vor aduce; astfel, foliculii parului tau vor fi sanatosi, parul iti va creste mai usor, iar circulatia la nivelul scalpului va fi optima.

Alege curmalele fara samburi, pentru un produs dulce natural!

curmale-fara-samburi-500gCurmalele deshidratate/uscate se pot consuma pe post de gustare, se pot incorpora in retete dulci (biscuiti, briose, budinci, torturi) sau in preparate sarate (care mai includ cuscus sau orez).

8. Nuci diverse

nuci diverseMiezul de nuca si migdalele contin proteine, fier, cupru, acizi grasi Omega-3, biotina si Vitamina E – nutrienti vitale pentru un par intarit de la radacina, pentru prevenirea caderii in exces a acestuia, pentru mentinerea culorii sale naturale cat mai mult timp si pentru protejarea acestuia de razele ultraviolete.

Alege migdalele crude, pentru un produs plin de grasimi sanatoase!

migdale-500gMigdalele constituie o gustare hranitoare si o sursa excelenta de fibre, proteine de calitate si acizi grasi Omega-3 (care previn complicatiile cardiovasculare si impiedica formarea cheagurilor de sange).

9. Legume cu frunze verzi

Salata, spanacul, varza kale, stevia si mangoldul sunt o idee buna nu doar primavara, cand salatele pot inlocui cu succes un fel principal al zilei, ci si daca vrei sa iti ajuti podoaba capilara. Legumele cu frunze verzi contin vitaminele A, C si B9, plus doze importante de fier si seleniu, care iti ajuta organismul sa produca sebum, promovand cresterea si hidratarea firelor.

10. Germeni

Germenii de fasole contin siliciu organic, nutrient important apropo de prevenirea caderii parului: organismul tau il foloseste pentru a absorbi vitaminele si mineralele din alimentatie. Consuma-i proaspeti, in salate, pentru un efect optim! Ca idee, siliciu mai gasesti in coaja castravetilor, a cartofilor si a ardeilor grasi (rosii si verzi).

11. Citrice

masti de par DIY facute in casaVitamina C este nutrientul-cheie, cand vine vorba despre un par sanatos si citricele. Consuma portocale, lamai, grepfrut, mandarine, clementine si pomelo, pentru a-ti ajuta organismul sa produca tot colagenul necesar unui par frumos, cu ajutorul acestei vitamine.

12. Broccoli

Broccoli contine mai multa Vitamina C decat portocalele, dar si Vitamina A, de care corpul tau are nevoie pentru a produce sebumul necesar unui scalp sanatos.

13. Rosii

Fiind bogate in licopen, rosiile vin la pachet cu acest antioxidant esential in mentinerea nivelului de colagen din corp, prin urmare hranesc firul de par si promoveaza o podoaba capilara stralucitoare si frumoasa.

14. Mango

mango taiatUn mango copt este bogat in betacaroten (precursorul Vitaminei A) si Vitamina E, imbunatatind circulatia la nivelul scalpului prin cresterea aportului de oxigen.

15. Afine

Afinele contin antioxidanti, ajutandu-ti parul sa lupte impotriva radicalilor liberi care provoaca despicarea varfurilor si decolorarea firelor.

16. Avocado

Avocado se poate lauda si el cu vitamine (B-uri si E) care mentin scalpul sanatos si stimuleaza cresterea mai rapida a firelor de par. In plus, contine grasimi mononesaturate, care hidrateaza scalpul si foliculii, pastrans stralucirea naturala a parului tau.

17. Cartofi dulci

cartofi dulciBogati in betacaroten (antioxidant transformat de organismul tau in Vitamina A), cartofii dulci te ajuta sa iti protejezi scalpul si contribuie la productia de sebum. O deficienta de Vitamina A in organism iti poate provoca mancarimi si matreata.

18. Pudra proteica din canepa

Inlude pudra de canepa in smoothie-urile tale, pentru a obtine acizi grasi esentiali Omega-3 si Omega-5, care iti vor hidrata pielea capului si vor preveni varfurile despicate.

Alege pudra de canepa, pentru un produs proteic de top!

niavis-eco-canepa-pulbere-250gCanepa este unul dintre alimentele perfecte ale naturii, un superaliment care este recunoscut pentru beneficiile aduse organismului uman. Aceasta pulberea din seminte de canepa contine 46% proteine complete, de origine vegetala.

18 alimente pentru un par sanatos si frumos – infografic



Viziunea SanoVita este ca, promovand hrana sanatoasa, nu doar vom asista la o imbunatatire a sanatatii romanilor, ci, mai mult de atat, vom fi unul dintre factorii care participa activ la schimbarea in bine. Ne dorim sa contribuim la o lume mai buna, mai constienta de ceea ce mananca, de oportunitatile care exista in camara fiecaruia si sa dam idei pentru o alimentatie sanatoasa si, in acelasi timp, gustoasa.

LASA UN MESAJ

Introdu comentariul tau
Numele tau

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.