10 mancaruri de post: feluri principale delicioase si sanatoase!

mancare de postPe 15 iunie am intrat in a doua perioada de post de peste an, din calendarul crestin ortodox: Postul Sfintilor Petru si Pavel (care anul acesta se incheie pe 28 iunie). Acesta este un post cu durata variabila (dar trebuie sa aiba macar 7 zile), care marcheaza misiunea de propovaduire a apostolilor amintiti anterior. Pentru cine vrea sa respecte tot postul, dar si pentru persoanele care se abtin, de obicei, doar miercurea si vinerea de la ingredientele de origine animala, am strans laoalalta – in articolul de fata – o serie de retete de post axate pe feluri principale, care sa dinamizeze masa, in aceasta perioada.

Stim ca postul este o perioada in care tindem sa gatim cam aceleasi retete, de aceea astazi iti prezentam alternative delicioase si sanatoase, care sigur te vor cuceri! Mai multe idei gustoase gasesti pe blogul Sano Vita, la categoria Retete. In plus, in sectiunea Alimentatie sanatoasa gasesti mai multe articole dedicate postului: de la alte compilatii de alimente si retete de post sanatoase si sfaturi cu privire la alimentatia ta in perioada postului (si cum sa nu te ingrasi in aceasta perioada), pana la idei de inlocuire a oului in retetele de post.

Iar in magazinul nostru online ai numai produse potrivite in aceasta perioada, care transforma postul dintr-o perioada de restrictii intr-una in care poti face alegeri sanatoase, diverse si gustoase. Descopera cateva exemple, la finalul acestui articol!

Descopera care sunt cele 7 beneficii pentru sanatate din timpul postului, pe blogul Sano Vita!

10 retete de post – feluri principale

Apasa pe fiecare imagine de mai jos, pentru a descoperi care sunt ingredientele de care ai nevoie pentru fiecare mancare de post si toate indicatiile necesare realizarii ei. In plus, o poti scoate la imprimanta, pentru a-ti fi mai usor sa o urmaresti in propria bucatarie si pentru a o pune apoi la pastrare, in cartea ta de bucate.

1. Supa crema de conopida si linte.

Intens colorata, aceasta supa crema are la baza lintea rosie, crema de cocos, legume si condimente aromate. O poti face in avans si congela timp de pana la 1 luna, fiind un fel principal care te incalzeste imediat si care se potriveste de minune cu o paine de casa integrala sau crutoane aromate.

Supa crema de conopida si linte

2. Mancare de fasole cu paste (pasta e fagioli).

Aceasta reteta italiana poate fi mai groasa sau mai lichida, deci o poti gati pe post de supa cremoasa sau mancarica aromata. Daca nu ai combinat niciodata pastele scurte si fasolea, acum ai ocazia sa incerci!

Mancare de fasole cu paste (pasta e fagioli)

3. Enchiladas cu fasole.

Aceasta este o reteta de post de inspiratie mexicana, plina de legume colorate si nutritive. Deasupra celor 8 tortillas umplute se toarna un sos de branza vegan, care transforma acest fel principal facut la cuptor intr-un deliciu!

Enchiladas cu fasole

4. Mancare de dovlecei.

Dovleceii sunt o leguma versatila, care te poate scoate rapid din necaz atunci cand nu stii ce sa mai gatesti a doua zi. De aceea te invitam sa incerci si aceasta reteta de post, care ii contine: o mancarica nutritiva si colorata, care ii poate convinge si pe cei mai mici membri ai familiei tale sa consume mai multe legume!

Mancare de dovlecei

5. Curry cu spanac si naut.

Nu doar bucataria romaneasca este plina de retete de post indragite, si cea indiana poate fi o sursa de inspiratie in acest sens. Drept exemplu iti oferim reteta de curry de mai jos, care este numita „Chana palak masala” si care are un sos cremos, bazat pe lapte de cocos si numeroase condimente.

Curry cu spanac si naut

6. Placinta cu spanac.

Daca ai pus la congelat spanac in primavara, atunci il poti folosi cu succes in aceasta reteta de post. Serveste-o ca fel principal, proaspat scoasa din cuptor, si incorporeaza in compozitie felul de tofu preferat: noi am facut-o cu tofu natur, dar merge de minune si cu tofu cu ardei si ceapa sau busuioc si oregano.

Placinta cu spanac

7. Snitele de soia crocante, cu piure de cartofi irlandez (colcannon).

Este o alternativa sanatoasa la clasicele snitele cu piure, care are la baza soia feii si o reteta de piure de inspiratie irlandeza (cu varza murata, plina de bacterii probiotice, care iti ajuta digestia). Alege intotdeauna soia care nu provine din culturi modificate genetic si incearca si tu aceasta combinatie chiar astazi!

Snitele de soia crocante

Piure de cartofi irlandez (colcannon)

8. Vinete umplute cu quinoa, legume si tofu.

La fel ca dovleceii, vinetele te scot din necaz in post. Reteta de mai jos este un exemplu potrivit, care poate fi preparat din timp si reincalzit rapid, inainte de a intinde masa.

Vinete umplute cu quinoa, legume si tofu

9. Calzone cu ciuperci.

Aceasta reteta poate fi adaptata si transformata intr-o pizza cu ciuperci: intinde aluatul in forma de cerc intr-o tava si acopera-l cu un sos de rosii, peste care adaugi apoi umplutura din indicatiile retetei. Coace pizza ca atare si pofta buna!

Calzone cu ciuperci

10. Chiftelutele cu sos, la cuptor.

Daca nu crezi ca reteta din imagine are la baza granulele de soia, atunci incearca sa o faci si tu. Poti combina rezultatul final cu acelasi piure de cartofi irlandez de mai sus sau cu o portie de orez fiert.

Chiftelute cu sos la cuptor

Descopera ingrediente vegetale perfecte in post, in magazinul online Sano Vita!

Tofu cu ardei si ceapa

tofuplus-ardei-si-ceapa-200g

Pateu de bob, cu ardei si tarhon

pateu-din-bob-cu-ardei-si-tarhon

Lapte de cocos

bautura-vegetala-din-nuca-de-cocos-400-ml

Lapte de migdale

lapte-de-migdale-1l



Viziunea SanoVita este ca, promovand hrana sanatoasa, nu doar vom asista la o imbunatatire a sanatatii romanilor, ci, mai mult de atat, vom fi unul dintre factorii care participa activ la schimbarea in bine. Ne dorim sa contribuim la o lume mai buna, mai constienta de ceea ce mananca, de oportunitatile care exista in camara fiecaruia si sa dam idei pentru o alimentatie sanatoasa si, in acelasi timp, gustoasa.

LASA UN MESAJ

Introdu comentariul tau
Numele tau

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.