10 alimente benefice pentru sănătatea pielii tale

sanatatea pielii

Pielea este cel mai mare organ al corpului omenesc, precum și cel care intră cel mai des în contact cu factorii externi care au un impact masiv asupra sănătății noastre –  poluarea, temperaturile extreme, săpunurile puternice, substanțele chimice, vântul ori soarele. În ciuda acestui fapt, tindem să nu îi acordăm atenția și grija pe care o merită.

Pe de altă parte, oricât de elaborată e rutina ta zilnică de îngrijire a pielii, aspectul limpede, sănătos, radiant al acesteia începe, de fapt, din interior. Există numeroase studii care arată că o alimentație echilibrată atrage  după sine și o piele mai sănătoasă, pe lângă faptul că te face să te simți foarte bine. Astfel, pe lângă crema de față pe care o folosești, uită-te și la dieta ta și adaugă la aceasta alimente bogate în nutrienți specifici, care ajută la protejarea, vindecarea și hidratarea la nivel celular a pielii tale! Printre aceștia, un loc de top este ocupat de antioxidanți.

Antioxidanții sunt substanțele care întăresc celulele și le fac mai rezistente în lupta cu radicalii liberi sau cu alți factori ce sporesc procesul de îmbătrânire. Radicalii liberi sunt generați de corpul nostru atunci când acesta produce energie. Uneori anumiți factori toxici cu care intrăm în contact – precum alcoolul, poluarea sau fumatul – pot declanșa producerea de radicali. Același lucru se întâmplă și când ești într-un stres puternic sau ai emoții negative constante. Corpul uman nu produce antioxidanți așa că pe aceștia trebuie să îi integrăm cu ajutorul alimentației.

Așadar, de la a rămâne hidratat și a minimiza ridurile fine până la alungarea unor dezlănțuiri incomode asociate vârstei, secretul pentru o piele cu aspect mai tânăr poate fi chiar în frigiderul tău. Ce vrem să spunem este că ar trebui să adaugi cel puțin o parte dintre următoarele alimente în hrana ta zilnică:

  1. Ardeii grași: sunt bogați în vitamina C, vitamina B6 și fibre dietetice. Vitamina C este implicată în producerea de colagen și elastină, proteine care conferă structură și elasticitate pielii. Fibrele alimentare asigură eliminarea rapidă a reziduurilor de la nivel intestinal, împiedicând astfel  formarea compușilor care ar putea afecta negativ sănătatea pielii și implicit, a tenului.  Vitamina B6 scade nivelul de sebum (ulei) de la nivelul dermului, fiind benefică și în prevenirea acneei.
  2. Uleiul de cocos: este bogat în grăsimi cu efect emolient și calmant asupra pielii  iar prin efectul antiseptic ajută  în lupta împotriva acneei.

Cum poți întegra uleiul de cocos în rețetele tale? Avem aici un articol din care te poți inspira!

  1. Spanacul: știa Popeye Marinarul ce face atunci când mânca spanac, deoarece frunzele de spanac sunt bogate în luteină, vitamina E, vitamina A, vitamina C și alți antioxidanți! Luteina, alături de fitocomplexul antioxidant, contribuie la dezvoltarea normală și redarea tonusului sănătos al celulelor pielii.
  2. Semințele și nucile: sunt minunate pentru pielea ta, întrucât sunt bogate în nutrienți precum seleniul, zincul și vitamina E, care ajută la procesul de reparare a acesteia. Seleniul (din nucile braziliene și semințele de floarea soarelui  ) stabilizează radicalii liberi care contribuie la stresul oxidativ reducând astfel inflamația celulară și redând elasticitatea pielii. Semințele de dovleac: considerate un superaliment pentru derm, datorită concentrației ridicate de zinc, contribuie la reglarea activității glandelor sebacee și la vindecarea rănilor. Nivelurile scăzute de zinc sunt, de asemenea, asociate cu acneea. Migdalele, caju și alunele de pădure, prin vitamina E, asigură o regenerare benefică a celulelor epidermei.
  3. Morcovii: pe lângă faptul că o să vezi mai bine, o să ai și o piele mai sănătoasă datorită conținutului ridicat de beta caroten din morcov care este transformat de către organism în vitamina A. Aceasta joacă un rol important în producerea de colagen celular, care ajută la vindecarea pielii deteriorate,
  4. Broccoli: oferă un complex de nutrienți cu efect antioxidant și antiinflamator pentru piele. ;
  5. Avocado: este bogat în grăsimi sănătoase care mențin pielea radiantă și hidratată;
  6. Roșiile: considerate și fântana tinereții pentru piele, sunt bogate în licopen antioxidant pe care corpul îl folosește pentru combaterea acțiunii negative a razelor UV. În plus, sunt o sursă importantă de vitamina C, recunoscută ca un super antioxidant;
  7. Strugurii și fructele de pădure conțin antioxidanți precum resveratrol și vitamina C, care încetinesc procesul de îmbătrânire a pielii
  8. Soia: fitoestrogenii sunt substanțe chimice naturale care se găsesc în alimentele vegetale și au o structură similară cu estrogenul feminin. S-a descoperit că fitoestrogenii prezenți în boabele de soia (sub formă de izoflavone) și în semințele de in (ca lignani) ajută la menținerea echilibrului hormonilor endogeni și implicit la aspectul tânăr și viguros al pielii.

Pe lângă toate acestea, este necesar să vă hidratați corespunzător  (chiar și deshidratarea ușoară va determina un aspect al pielii uscat, obosit, ușor cenușiu) și să evitați pe cât  posibil expunerea îndelungată la soare.

Pierderea și redobândirea repetată a greutății pot avea un efect negativ asupra pielii tale, provocând riduri, vergeturi și pierderea fermității. Dietele uzuale sunt adesea sărace în vitamine și minerale. Pe perioade lungi de timp, acestea se vor reflecta într-un aspect îmbătrânit și lipsit de luminozitate. Este întotdeauna cel mai bine să mănânci sănătos, echilibrat și variat, iar aceasta va conduce automat la pierderea/menținerea nivelului optim de kilograme. Dacă te gândești să încerci un plan de scădere în greutate, asigură-te că ai toate informațiile privind furnizarea necesarului de nutrienți și nu numai (fitonutrienții, substanțe care să regăsesc doar în plante și care își manifestă efectul tereapeutic doar în acestă formă combinată, sunt de asemenea, esențiali).

Acestea fiind spuse, indiferent de cât de mult ne opunem, pielea noastră îmbătrânește în mod natural. Ridurile și petele asociate vârstei sunt rezultatul inevitabil al timpului, însă îmbătrânirea pielii poate fi accelerată prin stilul nostru de viață.

Odată ce începi să incluzi aceste produse în alimentația ta, nu te aștepta să ai rezultate imediate. Poate dura șase săptămâni până o să începi să vezi schimbări sau poate chiar mai mult, depinde de la persoană la persoană. Însă îți garantăm că o să te simți mult mai bine în și cu pielea ta, odată ce începi să ai o dietă mai sănătoasă!



LASA UN MESAJ

Introdu comentariul tau
Numele tau

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.